Kabinet erkent:  niet bereid tot oplossing Indische kwestie 

Telegraaf.nl:
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft staatssecretaris Van Rijn (Volksgezondheid) maandag dat een financiële tegemoetkoming voor Indische Nederlanders het kabinet ’voor een onoverkomelijke financiële opgave zou stellen’. Het zou al snel gaan om honderden miljoenen euro’s. Een oplossing voor wat de ’payback-kwestie’ is gaan heten, is ’helaas niet voor handen’, schrijft Van Rijn.

Indisch Platform:
Het IP beraadt zich vandaag op de te ondernemen stappen vóór het Algemeen Overleg in de 2e kamer op 14 oktober a.s. om 13.00 uur, naar aanleiding van onderstaande brief.
Deze brief reflecteert vanzelfsprekend NIET de gesprekken die er zijn gevoerd met VWS Van Rijn en de diverse Kamerleden omtrent precedentwerking. Oplossingen genoeg voorhanden én aangereikt.

Zie de genoemde kamerbrief-over-indische-kwestie_okt2015

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Indische kwesties. Bookmark de permalink .

101 reacties op Kabinet erkent:  niet bereid tot oplossing Indische kwestie 

  1. Boeroeng zegt:

    tjaaa van Rijn … 2 jaar lang het Indisch Platform laten denken dat jij en het kabinet serieus een oplossing wilt. Knap hoor…..
    En Rutte verduisterde de Indische kwestie en vertelt het volk dat het om oorlogsleed gaat

  2. masrob zegt:

    Het laatste dat ik wil is in de verse wond wrijven, maar het moet van mijn hart: we wisten toch eigenlijk allemaal wel dat dit de uitkomst zou zijn?

    • Boeroeng zegt:

      oja….. je zag het aankomen……maar het bedrog zit hum in het IP laten denken dat het kabinet anders wil.
      Het bedrog én de schoffering is Rutte die speecht dat het om oorlogsleed gaat.
      En daarmee drukt hij de hele Indische gemeenschap in de rol van oorlogsslachtoffers die maar blijven jammeren en onredelijke eisen hebben.
      Dát is een part van de werkelijke miskenning .

      Maar nieuw is dat het kabinet erkent dat zij de Indische kwestie niet serieus neemt

  3. Willem Plink zegt:

    Tijd voor juridische actie

  4. Ron Geenen zegt:

    Eens met juridische actie, b.v. het Europese hof.
    p.s. daarnaast las ik net in een NL krant via het internet dat de geschatte kosten van de nieuwe vluchtelingen naar NL 30000 Euro per persoon gaan kosten. Dit als schril contrast.

  5. George zegt:

    The love of money, by the Cabinet of Dutch uncles, is the root of all evil.

    • Ron Geenen zegt:

      “””””””””””The love of money, by the Cabinet of Dutch uncles, is the root of all evil.”””””””””””””

      Indonesie heeft een totaal bedrag van $689 miljoen over 30 jaar aan NL uitbetaald. Is er een lijst ter inzage hoe NL het heeft verdeeld? Wat is er met bepaalde bedragen gebeurd?

      • eppeson marawasin zegt:

        Als het goed is, heeft de auteur van ‘Opgevangen in andijvielucht’ dit helemaal uitgezocht. Staat het niet achterin bij de bijlagen?

        e.m.

        • Ron Geenen zegt:

          “”Als het goed is, heeft de auteur van ‘Opgevangen in andijvielucht’ dit helemaal uitgezocht. Staat het niet achterin bij de bijlagen?”””

          Dat is goed mogelijk en ik zal dat boek weer uit het rek halen en in snuffelen.
          Bedankt voor de tip.

  6. Anoniem zegt:

    Waarom kunnen we ons niet beroepen op de WOB mbt wat er met het geld volgens het Traktaat van Wassenaar is gebeurd ? Wat weet men in Brussel over deze Indische Kwestie?

  7. Boeroeng zegt:

    Zie de kamerbrief
    Van Rijn zegt daarin:
    Het overleg dat ik de afgelopen maanden met het Indisch Platform, maar ook met
    andere betrokkenen bij de Indische gemeenschap heb gevoerd, richtte zich dan
    ook op drie aspecten, te weten:
    1) In beeld brengen van de geschiedenis van de Indische gemeenschap
    2) Erkenning van het leed dat velen hebben moeten meemaken
    3) Verkenning van mogelijkheden om die erkenning tot uitdrukking te
    brengen.

    Hij heeft het over de afgelopen maanden , terwijl het IP zegt … we praten al 2 jaar.

    Maar punt 1, 2 en 3…. gaan helemaal niet over de Indische kwestie.
    Terwijl het IP zegt dat die kwestie wel het onderwerp was steeds en van Rijn veelbelovend leek te zijn.
    Twee verschillende visies?
    Van Rijn had het dus 2 jaar niet over de Indische kwestie , maar liet het IP denken van wel ?

    Het Indisch platform schrijft op facebook:
    Deze brief reflecteert vanzelfsprekend NIET de gesprekken die er zijn gevoerd met VWS Van Rijn en de diverse Kamerleden omtrent precedentwerking. Oplossingen genoeg voorhanden én aangereikt.

    IP bedoelt oplossingen voor backpay en materiele schadevergoedingen .
    Ook van Rijn verduistert de Indische kwestie.

    • Ron Geenen zegt:

      Graag een adres van v. Rijn en/of zijn department vermelden waar wij allemaal onze reacties naar toe kunnen sturen.

    • PLemon zegt:

      @Boeroeng ‘ van Rijn en Rutte verduisteren/verdoezelen de Indische kwestie.’

      De indische gemeenschap treft het niet met opnieuw een bezuinigingskabinet , dat meent met zg’n hervormingen dwz snijden in de begrotingen vd departementen ’s – lands economie op de been te helpen. En al dat bespaarde geld gaat ironisch genoeg richting Brussel, Griekenland en de vluchtelingenopvang.
      Met het idee dat men met diverse tegemoetkomingen ons materieel heeft geholpen maar moreel (excuses) in de steek heeft gelaten, zal alleen aan het laatste aandacht worden geschonken. Hoe zuinig kun je zijn en van Rijn moet het wat de PGB (persoons gebonden budget) betreft duur bekopen.
      Maar als het IP zo lang aan het lijntje is gehouden en geen echte vuist kan maken tegen z’n broodheer, moeten we een andere weg bewandelen.
      Dat zal niet gratis gaan en omdat onze protestbrieven in de laden verdwijnen moeten we een onafhankelijk/neutraal advocatenkantoor zien te vInden en een penningmeester als we via crowdfunding de centjes ervoor bij elkaar moeten brengen. Poekoel teroes/Pukul terus.

      • Jos H Crawfurd zegt:

        Heer P.Lemon; zal ik mijn zoon vragen. Indien de lezers/lezeressen belangstelling in hebben; wil ik een balletje opgooien.
        Ik verneem het wel;Mvg. Jos H Crawfurd.

        • PLemon zegt:

          @Hr Crawfurd. Moedig dat u de handschoen, die al zo’n 70 jaar is blijven liggen, wil oppakken. Het zal geen makkelijke opgave zijn, het is ws een juridisch mijnenveld waar eerst de bekende mazen in de wet ontdekt voor moeten worden. Nu de lange en braaf-fatsoenlijke parlementaire weg is afgelegd die tussentijds alleen een zoethoudertje (finale kwijting) heeft opgeleverd moet er ook een andere strategie worden gevonden om de Staat op de knieën te krijgen. Het wordt een taai en misschien (te?) kostbaar gevecht.

      • Jos H Crawfurd zegt:

        Heer Lemon; wat is zeventig jaar vergeleken bij een Judaskus die ons Indo’s nog steeds wordt aangedaan.
        Trouwens bij niet geschoten is altijd mis; ergens wordt er gesuggereerd voor crowd funding.
        Als er genoeg animo is; wil ik mijn oudste zoon slechts polsen of hij er iets in ziet.
        Ik ben maar een eenvoudige Indisch knul met een MULO diploma, maar met een boel passie voor de Indo; als ze maar niet sombong zijn met een hoop capsones toch Heer Lemon.
        Er werd ergens gedacht aan Liesbeth Zegveld, mij om het even hoor.
        Credo: Niet te veel praten, maar de honkbalknuppel hanteren.
        Heer Lemon het was weer aangenaam om van gedachten te wisselen en nu nog de daden van de aanwezigen.
        Mvg.Jos H Crawfurd.

  8. Saskia Rossi zegt:

    Honderden miljoenen euro’s zijn niet voor handen voor de Indische mensen die al 70 jaar wachten op achterstallige salarissen. Intussen is het Binnenhof “dringend” aan renovatie toe. Geraamde kosten: 500 tot 600 miljoen. Het zijn dus onze ouders, die voor deze dringende renovatie opdraaien. Puur kolonialisme in de 21ste eeuw.

  9. Eerst Rutte, dan Van Rijn. Beide van de krenten brigade.
    Nee je kan de indische kwestie wel vergeten.
    Cap

  10. Trudy Verstegen zegt:

    Zijn wij nou zo dom of is van Rijn en cs nou zo slim, om van Gaal maar eens te citeren. Er zit een duidelijke ‘constante’ in de reactie van deze regering en haar verantwoordelijke voorgangers. Je kunt als Indische gemeenschap beleefd vragen, praten en vergaderen tot je een ons weegt, van protest demonstratie naar het volgende geheime overleg (Indisch Platform). Uiteindelijk is de uitslag een andere dan waar op werd gehoopt. De Nederlandse overheid is in de afgelopen jaren langzaam maar zeker iedere keer welwillend een stukje opgeschoven. Vanaf het ei-incident (dat de oprichting van het Indisch Platform tot resultaat had) tot en met het Gebaar en het openen van het Indisch herinneringscentrum te Bronbeek als finale streep onder deze Indische kwestie. Hoe lang willen wij nog trekken aan een dood paard? De neokoloniale benadering en afhandeling door deze politici is hiermede aangetoond en geboekstaafd. Wij zullen moeten leren leven met dit ‘verraad’!

  11. Jeroen zegt:

    Het is inderdaad tijd voor juridische stappen, dat was het trouwens allang.
    Ik stel voor dezelfde advocaat in de arm te nemen die Indonesische slachtoffers heeft bijgestaan. En dat de Indo’s in de V.S. er bij betrokken worden.

    De regering is er schuldig aan dat het om miljoenen gaat, zij hebben immers tijd lopen rekken. Daarnaast gaat het simpelweg om geleend geld. Als Griekenland gedwongen wordt door o.a. Nederland om geleend geld terug te betalen of te hervormen dan zal Nederland dat ook moeten doen.
    Hoog inzetten, het maximale, om uiteindelijk tot een compromis te komen.

    Ik denk aan permanente hoofdstukken over de Indo-Europese geschiedenis in schoolboeken, geschreven door door ons aangewezen historici.
    Actief Indonesie vragen om “Bung” Sutomo (uit Surabaya) van de helden lijst af te gooien.
    Aankopen van Batik Belanda en andere Indo-Europese cultureel erfgoed en permanent tentoonstellen in een museum.
    En ik kan nog veel meer verzinnen.

    • Jos H Crawfurd zegt:

      Heer Jeroen; dus U bedoelt: Liesbeth Zegveld.
      Mij om het even; maar laat het niet slechts bij praten blijven.
      Liever gisteren dan nu is mijn gedachte; uiteindelijk zijn de meesten van ons rijp om deze wereld te verlaten.
      Ik zou nog best wat zien terug te krijgen na eerst in Indonesië en daarna in Nederlands Nieuw-Guinea letterlijk bedrogen te worden door een regering die nooit voor de Indo’s is opgekomen en het ook vertikt.
      Trommelt U met de gong Heer Jeroen; waarvoor mijn dank.
      Mvg.Jos H Crawfurd.

      • PLemon zegt:

        @ Hr Crawfurd.
        Als uw zoon zich minder geroepen zou voelen of alleen het voorwerk wil doen?
        Zouden we bv dit advocatenkantoor van zwaarder kaliber moeten /kunnen inschakelen:

        ***Knoops’ advocaten opereert zowel op nationaal als internationaal niveau met een kwalitatief hoogwaardige en cliëntgerichte dienstverlening. Ondernemingen, privaat- en publiekrechtelijke instellingen alsmede particuliere cliënten kunnen rekenen op grote deskundigheid en ruime proces- en advieservaring. Knoops’ advocaten behandelt zaken zowel op betalende basis als op basis van gefinancierde rechtsbijstand.

         Knoops benoemd tot bijzonder hoogleraar Politiek van het Internationaal Recht aan de Universiteit van Amsterdam

        Dhr. prof. mr. dr. G.G.J. Knoops (1960) is benoemd tot bijzonder hoogleraar Politiek van het Internationaal Recht aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting ter Stimulering van het Politicologisch Onderzoek (SSPO). Lees meer…
        http://www.knoops.info/nl/

        • Jos H Crawfurd zegt:

          Zou onze webmaster; Dhr Boeroeng willen starten met deze gedachten van ons.
          Uiteindelijk is hij hier de eigenaar van en moet hij het willen wat hier betaamd wordt.
          Laat he horen Boeroeng.
          Mvg. Jos H Crawfurd.

        • Willem Plink zegt:

          Ik heb meer vertrouwen inde advocaat Knoops dan in mevrouw Zegveld. De laatste is meer gericht op wat wij allemaal fout zouden hebben gedaan.

        • Boeroeng zegt:

          Niet “wij” ….. maar waar de Nederlandse staat verantwoordelijk voor is.
          Zegveld en Knoops hebben beiden een goed imago en grote bekendheid.
          Maar jaaaaaaaaaa…. wie betaalt hen ?

        • Willem Plink zegt:

          dat bedoelde ik ook, wat ons wordt aangewreven maar de staat is verantwoordelijk

        • PLemon zegt:

          @Boeroeng, ‘….Wie betaalt hen?’

          Het is verstandig om maar eerst te peilen of we met z’n allen hiervoor een crowdfunding actie willen starten dmv een web – enquête bijv. Als het animo hiervoor positief uitvalt bedenken we stap 2 en anders is het ‘ over en sluiten ‘ , tenzij er een wonder gebeurt.

        • Willem Plink zegt:

          het gaat me niet eens meer om het geld , maar om het principe. Dus zo nodig crowd funding.

        • Arthur Olive zegt:

          @ Boeroeng….”Wie betaalt hen”

          Als er advocaten zijn die de Indische kwestie willen opnemen door alleen compensatie te krijgen als ze winnen of zelfs pro bono dan kan dat toch. Japanse Amerikanen die in concentratie kampen hebben gezeten kregen zo doende ook een apology en $20000 van de regering.
          Het begon met de verdediging van Fred Kormatsu in de lower courts en eindigde met succes in de supreme court.
          De advocaten hebben het pro bono gedaan.

          Als bewezen kan worden dat het onthouden van benefiets aan de Indische gemeenschap door het Nederlands gouvernement van toen racistische was dan kan de zaak gewonnen worden zou ik zeggen.

          http://korematsuinstitute.org/institute/aboutfred/korematsus-legal-team/

        • Huib Otto zegt:

          Prof.mr.dr. G.G.J. Knoops lijkt me een goede keus en een man met internationaal gezag.
          Huib

        • Willem Plink zegt:

          Nu kunnen we natuurlijk eindeloos bezig zijn op deze mooie website, maar ik denk dat uiteindelijk het IP het initiatief moet nemen voor een juridische actie.

  12. George zegt:

    The Dutch uncles in the Dutch Cabinet give you a Dutch treat in Dutch comfort; after their double Dutch talking they meet their Dutch wives, give them a Dutch cap and Dutch metal, and go to a Dutch concert to listen to the Dutch nightingale with Dutch courage.

  13. George zegt:

    After that all, the Dutch widows give you a Dutch-bottomed opinion of the pending issues.

  14. Jos H Crawfurd zegt:

    Ik merk het al geachte aanwezigen: Dit wordt totaal niets.
    Ik heb mijn gedachten op schrift gesteld en geprobeerd mee te denken in dit vraagstuk.Van Rijn en consorten lachen erom en wij: Het boek is gesloten.

    • PLemon zegt:

      @Hr Crawfurd. ‘Het boek is gesloten ‘

      Alleen bij zo’n laag resultaat als bij,
      http://petities.nl/petitie/parlementaire-enquete-dekolonisatie-nodig
      maar misschien heeft u het mis?

      • Ron Geenen zegt:

        5 – 6 Miljard naar de Indische pot en/ of naar de Griekse bodemloze put.
        Zoals U weet heeft wederom Griekenland Nederland verzocht om een lening van 5 – 6 miljard. Alle leden van de Tweede Kamer zijn teruggeroepen van hun zomer reces om aanstaande woensdag in Kamer te buigen over deze Griekse lening waar de belastingbetaler weer voor moet bloeden.
        Tegelijkertijd speelt de langslepende Indische kwestie 70 jaren met de diverse verschillende dossiers.
        Via ICM dit bericht ontvangen.

  15. George zegt:

    Oplossingen genoeg voorhanden en aangereikt? Helaas hebben de double Dutch talking political Dutch uncles een Dutch-bottomed oplossing aangereikt.

  16. George zegt:

    Men moet zoeken naar een pro bono advocaat die de zaak wil litigeren.

  17. Jeroen zegt:

    Het hoofdstuk is wat mij betreft nooit gesloten. Was er al rancune bij de Indo’s, die groeit met de dag. Het uit zich in niet stemmen en (helaas) in PVV stemmen. Daarnaast merk ik onder jongeren dat een deel naar de Molukkers toe groeit en hun standpunten ten opzichte van Nederland over neemt (tenminste standpunten die Molukker zouden hebben volgens deze Indo’s). Ook vraag ik me af hoe de kinderen die geboren worden uit gemengd Indische en Turkse, Marokkaanse etc. ouders zullen gaan kijken naar Nederland. Als het racisme aanhoud zal dat waarschijnlijk niet positief zijn.

    Hoeveel Indo’s zich vervreemd voelen van Nederland weet ik niet. Hoeveel Indo’s zichzelf als Indo zien weet ik niet. Veel hebben denk ik weinig vertrouwen in de organisatorisch kracht van Indo’s. Een vuist met de kracht van zo’n twee miljoen mensen zal er niet snel komen. Het is voor de regering niet nodig om verzet te breken met een verdeel en heers tactiek, die passen we al op onszelf toe.

    Maar regeringen zullen door Indische Nederlanders niet te gemoed te komen de rancune vergroten, het aantal niet- en PVV stemmers vergroten en een deel van de Indo’s zal verbindingen aangaan met cultureel sterke groeperingen die mogelijk niet positief staan tegenover Nederland. Uit die relaties worden al kinderen geboren.
    Ze hebben al hun handen vol aan Satudarah, RMS, Free Papua en in Nederland geboren Moslim terroristen, schijnbaar vinden ze dat nog niet genoeg.

    Ze geven liever miljoenen uit aan een paar schilderijen dan aan hun eigen burgers.

    • Ron Geenen zegt:

      Ik kan je volledig begrijpen. En politiek zal ik ook nooit begrijpen. Als jongeman vroeger dacht ik als je stem dan wordt je vertegenwoordig, maar die gedachte heeft mij al heel lang verlaten. Wij Indo’s in Amerika hebben wel een klein voordeel ten opzichte van die in NL, want wij staan veel verder van het nieuws van jullie. Pas geleden bij een lunch met een paar vrienden gemerkt, want de meesten weten niet eens wat er aan de gang was.
      Alleen eens wist zich direct te herinneren hoe een NL ambtenaar bij hun thuis aanbelde en probeerde de voorgeschoten kosten van de jaren 50/60 terug te halen.

      • Jan A. Somers zegt:

        “dacht ik als je stem dan wordt je vertegenwoordig” ‘je’ ? Niet dus. Een gekozen parlementslid in een representatieve democratie is volledig zelfstandig. Daar heeft hij/zij een eed of belofte voor afgelegd. Hij/zij weet (gelukkig) niet eens wie of er op hem/haar heeft gestemd. Hij/zij mag je natuurlijk wel aanhoren. Maar hij/zij mag er geen last aan ontlenen.

        • Ron Geenen zegt:

          “Een gekozen parlementslid in een representatieve democratie is volledig zelfstandig. ”

          Ik spreek niet in het enkelvoud, want ik ga er van uit, dat een gekozene of party een bepaalde groep vertegenwoordigt en daar dan ook voor opkomt. Echter de meeste parlementsleden willen het graag vergeten na gekozen zijn. Een uitzondering, mee eens of niet, is de heer Wilders, want hij vertegenwoordigt met recht de 1 1/2 miljoen en waarschijnlijk nu nog veel meer.

        • Boeroeng zegt:

          Wilders vertegenwoordigt vreemdelingenhaters.
          Andere partijen vertegenwoordigen kiezers die dat minder zijn of niet zijn.
          Overigens heeft Wilders natuurlijk ook kiezersbedrog gepleegd.
          Een paar jaar terug riep hij dat nooit zou meewerken de grens van 65 jaar dat iemand aow kan aanvragen te verhogen. Hij herhaalde dat op de avond van de verkiezingen…. dat zou immers kiezersbedrog zijn, zei hij op tv. De volgende ochtend trok hij zijn belofte in, want hij wilde meeregeren met de VVD.

          De PVV keert zich tegen een verhoging van de aow-leeftijd naar 67 jaar. De partij van Geert Wilders noemt de maatregel zelfs een breekpunt bij eventuele kabinetsdeelname na de volgende verkiezingen.
          “Wij zullen hier nooit voor tekenen”, waarschuwt Wilders, die zich daarmee voor het eerst uitspreekt over het beladen thema. “Als iemand met ons wil regeren, weet dan dat we het binnen een minuut zullen terugdraaien.”

          2009 http://www.telegraaf.nl/dft/geld/20498591/__Wilders_zweert_bij_aow_op_65__.html

          Overigens stemde de PVV olv van Wilders tegen een motie om de Indische kwestie te onderzoeken door een speciale commissie
          https://indisch4ever.nu/2011/07/01/motieverworpen/
          Hij diende dus daar niet de belangen van Indische kiezers.

        • Ron Geenen zegt:

          “””””””””””Wilders vertegenwoordigt vreemdelingenhaters.
          Andere partijen vertegenwoordigen kiezers die dat minder zijn of niet zijn.”””””””””””

          Eens of niet mee eens, hij vertegenwoordigt een groep en dat laat hij in de laatste debatten duidelijk horen. Ik las zelf dat hij op dat punt de beste debater in de kamer is. Enquete heeft uitgewezen dat hij daarom aan het groeien is.
          Wat dat betreft is er geen ene party die echt wilt opkomen voor de Indische zaak. Met een kiesdrempel (minder partijen) krijg je zeer waarschijnlijk meer duidelijkheid en daardoor meer mogelijkheden.

        • Boeroeng zegt:

          Nee. Wilders is geen uitzondering. Dat hij wel zijn kiezers vertegenwoordigt en de rest niet, is onzin.
          Europa maakt zich te veel druk over vluchtelingen . Mensen worden bedreigd, centra waar vluchtelingen verblijven worden aangevallen. Vandaag was er een moordaanslag op een Duitse vrouw in Duitsland…. en Wilders maar meedoen die haat op te blazen.
          http://www.demorgen.be/buitenland/man-die-keulse-kandidaat-burgemeester-neerstak-had-xenofoob-motief-a2493344/

        • Ron Geenen zegt:

          “””””Wilders maar meedoen die haat op te blazen.””””””””””

          Wordt het woord haat zaaien niet een beetje overdreven. Per slot van rekening kunnen er 100 andere redenen zijn om al die vluchtelingen in je land toe te laten.
          Ik kan o.a. mij voorstellen dat als je op een huis zit te wachten en een vluchteling krijgt het, dat je er boos over wordt. Als je dochter lastig wordt gevallen is een andere reden. NL met zijn 16,7 miljoen is toch al veel te vol.
          CA is ongeveer 10 maal NL en heeft ongeveer 32 miljoen inwoners en dat vinden de meesten al te vol.
          Daarnaast worden in de middel east landen de christenen en niet gelovigen nog veel erger behandeld.

        • Arthur Olive zegt:

          Wij horen zo vaak dat de immigranten die nu naar Europa gaan vluchtelingen worden genoemd terwijl de meesten geen vluchtelingen zijn.
          Men beschuldigd Amerika ook anti immigrant te zijn terwijl het tegendeel waar is. Amerika is anti illigaal immigrant.
          Het is verkapt bedrog. Wij willen echter niet op lange tenen stappen en daarom doen we steeds ’n stapje terug maar elke stap achteruit is onomkeerbaar.

        • Boeroeng zegt:

          Natuurlijk is de grote meerderheid van de huidige vluchtelingenstroom vluchteling.
          Ze hebben huis en haard verlaten door het oorlogsgeweld.
          Het leven in een vluchtelingenkamp in Turkije of Noord-Afrika is ook maar armzalig.
          Ze zoeken een nieuw land om een goed bestaan te kunnen opbouwen.
          Zo ontstond ook de USA. Daarom gingen 50.000 indo’s naar Amerika.

        • Ron Geenen zegt:

          “”””””Daarom gingen 50.000 indo’s naar Amerika.”””””””

          Precies, want de vluchtelingen van vandaag worden gewoon verwend als je dat met ons toen in NL vergelijk, niet waar.
          Vandaag weer heerlijk met mijn vrienden zoals Rudy Goutier en Fred Lutzov, nog een paar anderen in Duarte geluncht en daar kwamen 2 echtparen met vacantie uit Apeldoorn bij ons zitten.
          Grappig dat beide Indo vrouwtjes er ook aan gedacht hadden naar Amerika te gaan, maar beiden zijn getrouwd met een totok, die niet wilden. Werd ons vandaag verteld. Het andere zal ik niet hier vertellen.

        • PLemon zegt:

          @Boeroeng ” de volgende ochtend trok hij z’n belofte in’

          ***Wilders wil er regeringsdeelname echter niet voor laten schieten, ‘zeker niet als dat een alternatief kan bieden voor een regering waarin de PvdA deelneemt’ ***
          http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2010/6/Wilders-wil-regeren-AOW-leeftijd-geen-breekpunt-meer-ELSEVIER267885W/

          Was hij er inderdaad maar niet aan begonnen want na de aanvaring met de CDA partner en dus vertrek, hebben we toch z’n angstcombinatie met de PvdA gekregen.En iedereen weet dat Rutte2 bij de bevolking niet bepaald de handen op elkaar krijgt. Maar met Cordon sanitaire door de andere partijen zal hij ws nooit meer mee regeren of gedoogpartner kunnen worden. De ironie wil dat de aartsvijand ws er een klein aantal zetels aan zal overhouden.

        • Ron Geenen zegt:

          “”””””Maar met Cordon sanitaire door de andere partijen zal hij ws nooit meer mee regeren of gedoogpartner kunnen worden. De ironie wil dat de aartsvijand ws er een klein aantal zetels aan zal overhouden.”””””””””

          Exactly! Pas twee metingen (M. de Hond) via een van de internet kranten gelezen. Wilders 45 zetels, PvdA 11 zetels, het CDA het zelfde. Hoeveel partijen hebben ze nodig om een regering te vormen en om 76 zetels te halen. Mission Impossible!

        • Arthur Olive zegt:

          @ Boeroeng
          Uit uw reactie dat u denkt dat de meerderheid van de huidige vluchtelingenstroom werkelijk vluchteling is kan ik zien dat migranten organisaties u ook hebben beinvloed.
          Alleen 1 uit 5 van de migranten komen uit Syrie, de meesten komen uit Noord Afrika en Afgahnistan.
          De Arab Spring is een Winter geworden en Fox News waarschuwde toen al dat dit zou gebeuren.
          Amerika is ontstaan door immigranten die voor economische redenen zijn gekomen en dat is hetzelfde geval met de 50.000 Indos, wij waren geen vluchtelingen.uit Holland.
          Een migrant kan ten alle tijde terug gaan naar het land van herkomst, een vluchteling niet.
          De migranten worden vluchtelingen genoemd door de migratie organisaties en de media om meedeleven op te wekken, en wie weet wat hun doel is.

        • Van Beek zegt:

          @arthur, heel de USA is gevorm door illegale migratie. Als die moordzuchtige blanken uit europa daar niet kwamen en daar de boel uitgemoord hebben, was er geen amerika.

          Ik snap niet dat u zo christelijk zeg te zijn, en eigenlijk tegen alle waarde in gaat waar christus zelf voor staat! Je kan het vergelijken met die zogenaamde linksen, zeggen het socialisme aantehangen maar uiteindelijk zich op ze rechts , de zakken aan het vullen zijn. De salon socialisten ja, dan heb je ook nog de salon christenen.

      • Van Beek zegt:

        Artur, waar basseert u op dAt de meeste geen vluchtelingen zijn? Waar zijn uw bronnen? En kom aub niet aan met die propoganda nieuwszender, Fox news. Want zij geloven in sprookjes.

        In afghanistan zijn er redenen genoeg om het land te ontvluchten!

        • PLemon zegt:

          @van Beek “Want zij geloven in sprookjes” …

          Er zijn meer mythes om te ontkrachten…

          ***Helaas worden er aan immigratie al decennia lang onterechte voordelen toegekend. Speciaal voor de lezers van de website worden hierna de hardnekkigste mythes omtrent migratie op een rij gezet en voorzien van onderbouwde weerleggingen.
          http://curiales.nl/2015/09/05/immigratie-mythes/

        • Ron Geenen zegt:

          “”””””””””In afghanistan zijn er redenen genoeg om het land te ontvluchten!””””””””””””

          Die redenen hebben ze zelf gemaakt, want ze kunnen niet naast elkaar leven. Dacht u dat ze dan dat in een ander land wel kunnen?

        • Arthur Olive zegt:

          @ van Beek
          De reden waarom migrants vluchtelingen worden genoemd is zodat ze niet legaal geweigerd kunnen worden, het is dus bedrog.
          Noord Amerika was geen georganiseerd land voordat de blanken kwamen en ja vele Indianen zijn vermoord door blanken en door het vechten onder elkaar.
          De grootste immigratie die plaats vond in Amerika was in het begin van de 20ste eeuw. Immigranten kwamen om hard te werken want er waren geen sociaale voorzieningen.
          Nu heb je immigranten die willen werken, maar ook groepen die generatie op generatie van sociaale voorzieningen leven.
          U bent wel gul met het belasting geld van anderen om deze tegenwoordige golf van migranten op te willen vangen. Kasian voor hen die hard gewerkt hebben om een vacantie huis te hebben, want dat zal ingepikt worden door de Staat. In Duitsland en Oostenrijk doen ze dat al.
          Laten we niet vergeten dat in het begin van de donkere eeuwen, landen zoals Turkije, Syrie en Egypte christelijke landen waren voordat ze overwelmd werden door Islam.
          Als u bewijs wilt hebben, ga dan naar Google.

        • bokeller zegt:

          Pak Lemon,
          Het is wel eeuwen geleden, maar hier de
          Islamitische expansie op een rijtje en wel
          ± 400 jaar voor de kruistochten.
          https://ejbron.wordpress.com/2012/08/16/historie-1400-jaar-islamitische-expansie-islamitisch-imperialisme-en-islamitische-slavenhandel/
          siBo

  18. Willem Plink zegt:

    Even voor de duidelijkheid, ik ben geen indo, maar een totok met drie generaties KNIL in de familie. Een mooi compliment wat ik ooit kreeg van een echte Indische dame was “je bent niet Indisch maar met jouw instelling ben je meer Indisch dan ik”

    • Ron Geenen zegt:

      “””””””””””Een mooi compliment wat ik ooit kreeg van een echte Indische dame was “je bent niet Indisch maar met jouw instelling ben je meer Indisch dan ik”””””””””””””

      Houden zo.

  19. Jan A. Somers zegt:

    Ik heb het niet zo goed gevolgd, vandaar een vraag over een aantal van 300.000 rechthebbenden dat ik een paar keert ben tegengekomen. Zijn dit de oorspronkelijke rechthebbenden of zijn het hun vermeende rechtsopvolgers tot in de zoveelste generatie? En wat is er bedacht over de legitimatie van die rechthebbenden? Bij Het Gebaar was dat heel eenvoudig. Na mijn melding van Kenpeitai en Werfstraatgevangenis zonder bewijzen (die ik dus niet had) werd ik vertrouwd op mijn reebruine ogen, overigens zonder die donkerbruine ogen te hebben gecontroleerd. En voor de uitgave van mijn boek had de uitgever niet de minste moeite daar de niet gedekte kosten voor de uitgave binnen te halen. Misschien alleen al omdat ‘Nederlandsch-Indië’ in de titel voorkwam?

  20. Anoniem zegt:

    Boeroeng zegt:
    13 oktober 2015 om 15:45
    Maar jaaaaaaaaaa…. wie betaalt hen ?
    =====================================================
    Wij , mensen die solidair zijn .
    Even met de pet rond ?
    De “1ste” 10 pop kan zo gestort worden .
    Het is niet veel maar er zijn toch bijna 1000.000 Indische Nederlanders en sympathisanten ?

    • bokeller zegt:

      Hier ook effe met de pet rond.
      Dit moet mogelijk zijn om 40.000 arme gezinnen,
      die de grootste moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen,
      een kerstpakket te bezorgen.

      Een gift van slechts € 15,- is voldoende om met de
      kerst tenminste één gezin wat extra’s te geven

      http://time2wakeup.me/worden-tienduizenden-arme-nederlandse-gezinnen-vergeten-door-migrantencrisis/
      siBo

      • Ron Geenen zegt:

        Hoe meer ik naar die gegevens kijkt, des te meer angstwekkend wordt de situatie. Dat geloof lijkt meer een onderdrukking van de mens. Of je geloof in de islam of je kop gaat er af.

        • Boeroeng zegt:

          Niet zo gigantisch overdrijven, Ron
          Massa’s islamieten zijn gewone mensen die niemand willen onthoofden.
          Mijn ouders groeiden op met veel islamieten om hen heen en die hadden het nooit over deze vermeende bloeddorstigheid.

        • Arthur Olive zegt:

          Zoals Boeroeng zij, massa’s islamieten zijn gewone mensen die niemand willen onthoofden. Dat is maar al te waar maar neemt niet weg dat Islam niet een tolorante cultuur is.
          De volgende gedachten heb ik overgenomen van iemand anders maar doen me wel nadenken.

          Hoe je het ook bekijkt, de islam is een relegie die z’n volgelingen door angst en terreur aan zich bindt. Moslims voelen zich door zo’n bewering beledigd maar stel ze dan eens de volgende vragen.
          1 Mag ’n islamitisch meisje trouwen met een ongelovige of, anders gelovige, zonder dat deze zich bekeert tot de islam?
          2 Kun je zonder enige consequenties tegen je familie en vrienden zeggen dat je geen moslim meer wilt zijn?
          3 Stel , je komt er achter dat je homo ben, de rest van de vraag kan men zelf verzinnen.
          4 Je vrouw wil een avondje met vriendinnen naar de kroeg, vind je dat leuk voor haar of stel je je in gedachten voor wat je vrienden in het theehuis er van zullen zeggen?
          5 Isrel is een moeilijke kwestie. Je komt als rechtgeaarde moslim op voor je Palestijnse broeders, kom je ook op voor je moslim zusters, die tijdens een demonstrate in Egypte in het openbaar verkracht werden? Of geld die solidariteit alleen wanneer de tegenstander geen moslim is?.
          Al dat gedoe, om met als doel de islam als vredelievende relegie door onze strot te duwen, verandered niets aan deze feiten!
          De weg van deze ondoordringbare cultuur naar openheid en vrijheid zal nog lang duren als het niet doodloopt.

        • Ron Geenen zegt:

          “””””””””””Hoe je het ook bekijkt, de islam is een relegie die z’n volgelingen door angst en terreur aan zich bindt. Moslims voelen zich door zo’n bewering beledigd maar stel ze dan eens de volgende vragen.”””””””””””””

          Ik kan er nog een paar noemen, maar dan wordt ik weer van haat zaaien beschuldigd.

      • Boeroeng zegt:

        Bo, arme mensen worden systematisch vergeten . Vandaar dat ze arm blijven.
        Dat is niet de schuld van migranten, inclusief indo’s . Ook migranten,

        • bokeller zegt:

          Pak Boeroeng
          @@ Een miljard euro – ‘onze’ leiders houden er inmiddels rekening mee dat dit enorme bedrag alleen al dit jaar moet worden uitgetrokken van de komst van vele tienduizenden moslimmigranten naar Nederland.
          De ervaring met de regering Rutte in de afgelopen jaren leert dat het hier waarschijnlijk om een veel te lage schatting gaat.
          Tegelijkertijd leven er al jaren tienduizenden Nederlandse gezinnen onder de armoedegrens. @@

          @@Om te voorkomen dat zij worden vergeten
          heeft de Stichting GiG de campagne ‘Help Ons Helpen’ op touw gezet om 40.000 van de armste gezinnen dit jaar een kerstpakket te bezorgen.@@

          Iedereen kan met een donatie van € 15,- met kerstmis een arm gezin blij maken.

          Nmi. wordt hier geen enkele vluchteling/migrant ,ook niet
          door mij beschuldigd dat ze de veroorzakers zijn.
          siBo

        • Ron Geenen zegt:

          “”””””””””Nmi. wordt hier geen enkele vluchteling/migrant ,ook niet
          door mij beschuldigd dat ze de veroorzakers zijn.””””””””””””

          Ook ik denk er zo over. Maar als ik sommigen moet geloven, die zeer op de hoogte zijn van het politieke systeem, zijn zowel de huidige regering en de voorstemmers van de kamers met inbegrip van hun kiezers er mede schuldig aan. Of zijn de kiezers hier in de maling genomen.

        • Jan A. Somers zegt:

          De volwassen immigranten/vluchtelingen interesseren me minder dan de kinderen. Die volwassenen komen er wel, maar die kinderen verdienen naast hulp in ieder geval onderwijs. Op school worden ze weer rustig. Er was een slogan: Je kunt een kind uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit een kind?

        • Ron Geenen zegt:

          “””””””””””Er was een slogan: Je kunt een kind uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit een kind?”””””””””””””””

          Dat haal je er niet uit, want dat zit vast in je geheugen van je kleine hersenen, dat later weer naar boven komt. Daarom zijn er heel wat oudere Indo’s vandaag getraumatiseerd. Zowel mijn zusje als mijn vrouw hebben er last van. Praat maar met een psychiater, die je dan verteld waarom je wat gisteren is gebeurd vergeet en wat 50 tot 70 jaar geleden is gebeurd weer herinner.

        • Arthur Olive zegt:

          Pak Bo Keller, u hebt het over die tien duizenden mensen die onder de armoedegrens leven terwijl een enorm bedrag dit jaar wordt uitgetrokken voor de vele tienduizenden moslimmigranten naar Nederland.
          Hier in Amerika is het zelfs nog erger.
          Obama heeft besloten om duizenden moslimmigranten te helpen out of the goodness of his heart terwijl er ongeveer 300.000 veteranen dood zijn gegaan terwijl ze vergeefs op medische hulp hebben gewacht. Obama was hun commander in chief notabene.
          Dit is ook niet de schuld van de migranten maar het laat ons zien waar de priorities van Obama en vorige administraties liggen.

          https://www.rt.com/usa/273475-us-veterans-die-waiting-treatment/

  21. Huib Otto zegt:

    Ik hou er toch een rot gevoeld aan over. Natuurlijk is het ieders goed recht zijn land te ontvluchten.
    Al is de reden niet alleen veiligheid en een beter leven.
    Maar vind het de normaalste zaak van de wereld de kinderen goed op te vangen en naar school te sturen en de ouderen te laten werken voor hun opvang en zorg. Welk baantje dan ook. En intussen wel goed uitzoeken wie mag blijven en wie terug moet aan de hand van zorgvulidg menselijk opgestelde criteria.
    Het kan toch ook niet zo zijn dat de Islam of welk geloof dan ook de overheersende klasse in Nederland gaat worden. Die tijd lag ver achter ons en heeft niets met haatzaaien te maken.
    Huib

    • Arthur Olive zegt:

      Heer Otto
      U schrijft, Natuurlijk is het ieders goed recht zijn land te ontvluchten. Al is de reden niet alleen veiligheid en een beter leven.

      Het is ieders goed recht om zijn land te ontvluchten als het om veiligheid gaat, het is ook in de wet om die personen niet weg te sturen.
      Maar waarom denkt u dat iedereen het recht heeft om naar een ander land te gaan voor een beter leven, in welke wet staat dat en hoe kan dit zelfs moraal worden verdedigd.
      Toen ik naar de VS immigreerde voor economische redenen had ik niet het idee dat het natuurlijk was dat ze me daar moesten ontvangen, integendeel, ik was blij voor de gratie die ze me gaven.
      Gratie is iets waar je geen recht op heb en wat je niet verdiend heb anders is gratie geen gratie meer.

    • Jan A. Somers zegt:

      “En intussen wel goed uitzoeken ” Dat gebeurt in eerste instantie door het COA, maar dan moeten die mensen in de tussentijd wel een dak boven het hoofd hebben. Eerst de noodopvang, dan het AZC waar het COA aan de slag kan. Die eerste screening kan resulteren in een eerste status, een tijdelijke verblijfsvergunning (maximaal vijf jaar?). Het probleem hierbij is de huisvesting, het zijn nu tenslotte ingezetenen, werk, school, taallessen e.d.. In deze periode komt de IND voor de definitieve screening, maar met de huidige aantallen is dat een langdurige zaak. En daarna de problemen, ook in de media, wanneer uitwijzing volgt. Elke week zie ik in het Delftse sufferdje een foto van genaturaliseerde mensen geschaard rondom hun burgervader. Het loopt dus wel.

    • Ron Geenen zegt:

      “””””””””””””Het kan toch ook niet zo zijn dat de Islam of welk geloof dan ook de overheersende klasse in Nederland gaat worden. Die tijd lag ver achter ons en heeft niets met haatzaaien te maken.
      Huib””””””””””””””””””””””””

      Volledig mee eens, want een vrij land is geen vrijland, wanneer het overheerst wordt door welke religie dan ook.

  22. van Beek zegt:

    Had toch altijd wel al gedacht dat de meeste schrijvers hier op Indisch4ever de ideologie van de PVV aan hangen. Je kan er zo uithalen wie hier met de PVV eens is(nederlandse Indo’s) en wie hier republikein is(Amerikaanse Indo’s). Heb ook het idee dat het aantal groeit. Jammer van deze radicalisering.

    • Arthur Olive zegt:

      @ van Beek
      Get over it.

    • Jan A. Somers zegt:

      Het is een standaardrijtje voor mijn backyard: boortoren, windmolen, varkensstal, zwartje, bruintje, homo (in diverse variaties) Indo in diverse percentages, autoweg, enz. Baard schijnt nu wel weer te mogen, ik zie tenminste veel baarden in allerlei designs in de tram waar anderen naast durven te gaan zitten. Alleen bij een hoofddoekje kijken ze eerst of ze geen bomgordel draagt.

    • Ron Geenen zegt:

      “”””””””””””””en wie hier republikein is(Amerikaanse Indo’s). “”””””””””””””””””

      Ik kan u zeggen dat vrijwel zeker 9 van de 10 Indo’s hier Republikein denken. Zeker de 2de generatie die hier allemaal dienst hebben gedaan en (Vietnam) veteranen zijn. Daarnaast zijn de eerste Indo’s hier bij aankomst vaak opgevangen door kerkgenootschappen, die ook allemaal republikeins georienteerd waren.

      • van Beek zegt:

        dat geloof ik zeker Ron genen! ik denk ook dat de meeste indo’s hier PVV aanhanger zijn, misschien wel 9/10. hoe komt het toch dit rechtse denkwijze onder indo’s in zowel amerika als in Nederland, wat zich uit in rechts extremisme? zou dat een koloniale erfenis zijn? het denken dat blank beter is en westers(nederlands) superieur is tegenover andere culturen. Hoevele Indo’s keken wel niet neer op die zielige inlanders. dat uit zich nu ook in nederland, denigrerend praten over minderheden/vluchtelingen/islamieten etc. Een paar uitzonderingen daargelaten.

        • Ron Geenen zegt:

          “”””””dat geloof ik zeker Ron genen! ik denk ook dat de meeste indo’s hier PVV aanhanger zijn, misschien wel 9/10″”””””””””””””””””””

          Ten eerste is het Ron Geenen.
          Daarnaast kan ik niet over de Indo in NL oordelen en zal dat beslist niet doen.
          Ten tweede vernam ik van vele Indo vrienden, dat toen ze naar de US kwamen, zij werden opgevangen door kerkgenootschappen met hun kerkgangers. En de republikeinen zijn vaak meer kerkganger dan de democraat, heb ik vernomen. In wezen werden ze in eerste instantie door een uitgestoken republikeinse hand geholpen als eerste start in dit land. Dus is het bijna logisch, dat je ook die zijde kiest.
          En oordelen over rechts of links, of extreem bent, laat ik aan u over. Ik zelf denk dat Indo’s niet aan extremisme doen, maar wel weten te oordelen wat hun goed zal doen in hun leven.

      • Arthur Olive zegt:

        Legale immigranten in Amerika zijn meestal conservatief en zo zijn de meeste illegale immigranten, ze zijn definitief anti abortion.
        De illegalen zijn alleen progresief gezind omdat dat hun enige kans is om legaal te worden. De progressieven hebben een duistere agenda om zoveel mogelijk stemmen te krijgen voor de verkiezingen, daarom dat ze alles op alles zetten om gedurende de verkiezingen geen bewijs van citizenship te vragen.
        Hun reden is dat niemand kan bewijzen dat er voter fraud is gepleegd.
        En dat is ook zo als je niet hoeft te bewijzen dat je legaal bent. Domme redenering, maar het werkt bij de massa.

        • Ron Geenen zegt:

          “””””””””””En dat is ook zo als je niet hoeft te bewijzen dat je legaal bent. Domme redenering, maar het werkt bij de massa.””””””””””””

          Ik kijk heel weinig naar Amerikaanse programma’s, omdat ze altijd doorspekt worden met reklame’s die voor de massa (hopelijk) verstaanbaar zijn.

    • P.Lemon zegt:

      @van Beek “de ideologie van de PVV aan hangen. ”
      Tjelaka…Aanhangen klinkt natuurlijk negatief misprijzend en veroordelend. De voor- en tegenstanders bestoken elkaar vaak met zelfverzonnen argumenten en polariseren het debat. Als je a-religieus bent of voor een seculiere opzet vd samenleving bent vrees je vanzelfsprekend de instroom van een geloofsrichting die haaks staat op de westerse normen en waarden. Enfin recente voorbeelden (Aceh) , anti-westerse demonstraties/leuzen en de ontwikkelingen in de arabische streken voeden die onrust alleen maar. Virtueel telt de PVV bv nu al 38 zetels. Zouden die/hun ‘kiezers’ allen in de rechts-radicale hoek thuishoren.? Maar demoniseren van elkaar is in de mode.
      Moraal: aanhangers of ongeruste burgers?

    • bokeller zegt:

      Ha,weer een helderziende.
      Ik dacht dat hier altijd om bewijslast werd gevraagd,
      aan waarzeggerij en dikke duimen zuigerij en zwartmakerij
      hebben wij hier geen boodschap aan.
      Dus wees een ”vent” en laat namen horen.
      siBo

      • Arthur Olive zegt:

        Pak Bo Keller
        Ik ben vergeten dat niet iedereen naar de “propaganda” van Fox News luistered.
        Ik kan aan uw reactie zien dat u het logisch vindt om bewijslast te laten zien als men stemt.
        Wij hebben hier in Amerika echter een progressieve Supreme Court die niet de wet een interpetatie geeft, maar die de functie van het Congress heeft overgenomen en haar eigen wetten maakt.
        Dus hier doorgestuurd een website van deze “vent” om het misschien te kunnen geloven.
        http://www.newsmax.com/Newsfront/states-voter-id-supreme/2015/06/29/id/652637/

        • siBo zegt:

          Pak Arthur
          Een vent zich noemende ”van beek”
          doet aan waarzeggerij;
          gezien zijn uitspraak.

          19 oktober 2015 om 14:26
          Had toch altijd wel al gedacht dat de meeste schrijvers hier op Indisch4ever de ideologie van de PVV aan hangen.
          Je kan er zo uithalen wie hier met de PVV eens is(nederlandse Indo’s) en wie hier republikein is

          Laat hij zijn verdachtmakerij dat de ”meeste” schrijvers op
          i4e de idiologie van de pvv aanhangen.
          Doet hij dat niet,dan is hij in mijn ogen
          een achter de pagger blaffer.
          siBo

      • Jan A. Somers zegt:

        “Ha,weer een helderziende” Maar daar leeft de Telegraaf van. Als ze dat niet hadden zakte de verkoop in en moeten de prijzen worden verhoogd. ‘Man dood vrouw met bijl’ verkoopt goed.

  23. bokeller zegt:

    Pak Arthur,
    Bedankt, maar het slaat op uitspraak;
    @@19 oktober 2015 om 14:26
    Had toch altijd wel al gedacht dat de meeste schrijvers hier op Indisch4ever de ideologie van de PVV aan hangen. Je kan er zo uithalen wie hier met de PVV eens is(nederlandse Indo’s@@
    siBo

    • Arthur Olive zegt:

      Pak Bo Keller

      Ah ja, van Beek, hij gedraagt zich als een jonge “Loose Cannon”.
      Hit en run, bv, hij zegt dat pak Pierre verachting heeft voor Indonesiers en dan niet reageert als hem wordt gevraagd waarom. Hij zegt dat ik moslims haat zonder te zeggen waarom en achter de pager verschuilt om dan een tijdje later weer tevoorschijn te komen met een blaf tegen Fox News zonder te zeggen waarom.
      Hij zecht dat de democraten voor de arme man zijn om daarna te keer te gaan tegen de situatie in Santa Barbara zonder te weten dat de democraten al jaren lang in volkomen control zijn van California.
      En als je conservatief bent dan moet ja wel neerkijken op zielige inlanders volgens hem.
      Van Beek is zo’n typische dogooder die alles bekijkt van een emotioneel standpunt, zonder na te denken.
      Hij haalt de bijbel erbij alsof wij de wet kunnen doen, misschien hij wel.
      Hopelijk dat hij in de toekomst ons een reden geeft voor zijn pikirans want anders blijft het geblaf achter de pagger.

  24. Huib Otto zegt:

    So be it.
    Huib

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.