Peggy Stein:
Enige dagen geleden ontving ik bij toeval het bericht dat een 95-jarige vrouw nóg wachtte op haar salaris. In 2015, vlak na de zogenaamde doorbraak, de uitbetaling – eindelijk! – van de salarissen aan de laatst levenden (de op 15 augustus 2015 nog in leven zijnde ambtenaren en militairen) die tijdens de Japanse bezetting geen salaris hebben ontvangen en daarna jaar in jaar uit hebben gestreden voor hun rechten via instanties of op eigen titel, belde deze mevrouw mij op. Ze belde naar ons kantoor OneBigAgency – het kantoor dat het oude Indisch Platform ondersteunde omdat er geen dagelijkse mankracht aanwezig was in Den Haag – en meldde dat ze blij was en graag haar salaris eindelijk ontving. Ik sprak haar en haar zoon toen en heb alle gegevens doorgegeven aan VWS, zoals we dat deden van alle mensen die via hun kinderen of via henzelf met ons in contact kwamen. Een indrukwekkende vrouw. Ze heeft gewerkt bij de inlichtingendienst. Voor, tijdens én na de oorlog. Dat is haar verhaal. Nu inmiddels 3 jaar later ontdek ik dat ze is afgewezen en dat ze haar rechtzaak verloren heeft. Ik wist dit niet.
-
Elke dag Indisch nieuws en wetenswaardigheden.
!
Heeft u tips, een foto, een oproep of wilt u een column/pikiran schrijven, jangan malu-malu.
indisch4ever@gmail.com
!
En ken je deze?:en
Recente reacties
- M.Lazar op Indische Soos # 18 jaar. We mogen omongkosongen
- Peter Koop op Jappenkamp Kampili
- R.L. Mertens op Sporen van Indië
- Noordin op Sporen van Indië
- Manfred van Kerckhoven op Indisch in Beeld
- Boeroeng op Indische Soos # 18 jaar. We mogen omongkosongen
- Boeroeng op I.M. John Sicco Meisenbacher
- Victor Bruins op I.M. John Sicco Meisenbacher
- R.L. Mertens op Sporen van Indië
- Boeroeng op 5 april Platformbijeenkomst Rapport Bussemaker
- Elmi op 5 april Platformbijeenkomst Rapport Bussemaker
- Leon Algra op 5 april Platformbijeenkomst Rapport Bussemaker
- A. Olive op De duistere kant van De weduwe van Indië
- A. Olive op Moluks nieuws
- Boeroeng op Moluks nieuws
Archief
- Het archief van Indisch4ever
is best wel te filmen !!
......................................
.......... Bekijk ook
de archipelsite
met honderden topics.
Zoekt en gij zult vinden. ! Categorieën
Zoeken op deze weblog
Meest recente berichten : Het gebeurde ergens in de Indonesische archipel
-
Thomson
Nassauschool Soerabaja
Depok
Wie is deze familie
Wolff
Tankbataljon Bandoeng 1939
Is de bruid Günther?
Wilde en Waldeck
Brouwer en Hagen XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kerst 1930 a/b Baloeroan naar Indië
XXXXXXXXXXXXXXBertha Lammerts van Bueren-de Wit
XXXXXXXXXX zwieten 214
Bisch
!!!!!!!!!!!Detachement Verbruiksmagazijn, Hollandia
van Hall
Smith
Emy Augustina
Detajongens
von Stietz
de Bar
Soerabayaschool ca 1953
Wie zijn dit ?
Damwijk
Klein
IJsselmuiden
van Braam
Zuiderkruis
Foto
Koster
Versteegh
Baume
Falck
Boutmy
Otto
oma Eugenie Henriette Smith
Meliezer-Andes
christelijk lyceum bandoeng
christelijk lyceum bandoeng
Saini Feekes
Mendes da Costa
Anthonijsz
Bromostraat
Wie?
Tambaksari/Soerabaja-1946
Ornek
van Dijk
.Haacke-von Liebenstein
Theuvenet
Sollaart
Berger-de Vries
Foto's gemaakt door Henrij Beingsick
Augustine Samson-Abels
Samson
Huygens
Hartman
Otto en Winsser
Marianne Gilles Hetarie
Constance en Pauline
Versteegh
Lotje Blanken
Charlotte Hooper
John Rhemrev
Schultze
W.A. Goutier
Otto-Winsser
Bastiaans
Verhoeff
Beisenherz
Stobbe
Wendt-van Namen
Harbord
Pillis-Reijneke
Nitalessy-Papilaja
Reijneke
Oertel-Damwijk
Bruidspaar te Semarang
Daniel
Krijgsman
van Dun
Ubbens en van der Spek
Kuhr
Oertel
Nijenhuis-Eschweiler
Wie ben je
Philippi-Hanssens
Tarenskeen-Anthonijsz
Hoorn-Dubbelman
Mendes da Costa
Palembang
Deze slideshow vereist JavaScript.
Nou Peg, lijkt wel of je een politieke thriller aan het schrijven bent of een suspense verhaal, met als werktitel: de hint in de ogen.
Ben benieuwd.
Mevrouw Peggy Stein is de enige die zich daadwerkelijk heeft bekommerd over de uitkeringen op morele grondslag. De anderen bleven alleen maar wachten tot er dank zij Mw. Stein wat Euro’s in hun handen zouden vallen (zonder de Nederlandse belastingbetaler te bedanken). Het viel me dan ook op “dat een 95-jarige vrouw nóg wachtte op haar salaris”. Ik sta er nog steeds verbaasd over dat na 1945 niemand op het idee was gekomen een vordering op achterstallig salaris in te dienen bij zijn/haar werkgever, het Indische gouvernement. Gewoon arbeidsrecht. Maar ze vertrouwden op vooraanstaande personen uit de Indische gemeenschap, die zouden alles wel even regelen. Ook nadat rechters meermalen de weg hadden gewezen.
@ … na 1945 niemand op het idee was gekomen een vordering op achterstallig salaris in te dienen bij zijn/haar werkgever, het Indische gouvernement…
# of in het bijzonder haar rechtsopvolger de Republik Indonesia…tja maar al zou je de moed hebben gehad…dat behalve er afspraken waren over de boedelscheiding/afkoopsommen , …wie er tijdens de japanse bezettingsjaren en de tussenliggende jaren na de proclamatie en de feitelijke overdracht in 1949 de baas was je daardoor met de claim van het kastje naar de muur kon worden gestuurd.
De gedupeerden hebben van augustus 1945 tot eind 1949 de tijd gehad! Hun werkgever was er gewoon. En als die onwillig zou zijn geweest werkten de normale rechtbanken ook gewoon. Maar niemand (lees: niemand) heeft dat gedaan. Mijn vader heeft dat ook niet gedaan, er waren toch Indische hotemetoten die dat klusje wel even zouden klaren. Niet dus. En vanaf 1950 de RIS. Boedelscheiding, afkoopsommen enz. waren helemaal niet belangrijk. Heel gewoon bestaand arbeidsrecht dat doorloopt naar de rechtsopvolger.. En als je dan vastloopt heb je de ILO in Genève achter de hand. Maar bij de RIS heeft niemand (lees: niemand) een salarisvordering ingediend. Alleen weet de hele Indische gemeenschap dat dat toch niet zou lukken. Goena goena? Enkele weken geleden (weet niet precies) heb ik hier de rechtszaak in Sint Maarten van een soortgelijke vordering beschreven. Gewoon een vordering bij de werkgever, het Land Sint Maarten. Niet bij Nederland!
“met de claim van het kastje naar de muur kon worden gestuurd.” Kent u iemand die in Indonesië van het kastje naar de muur is gestuurd? Ik kan me voorstellen dat de rechtsopvolger van uw toenmalige Indische werkgever weinig zin heeft te voldoen aan uw vordering (voor zover u een salarisvordering hebt ingediend). En de Indonesische rechtsspraak waar u bij zo’n weigering terecht kan is goed spul hoor. Of kent u iemand die daar van het kastje naar de muur is gestuurd?
# en niet te vergeten….een gevecht tegen de bierkaai…verpakt in een sterfhuisconstructie.
@ Mevr Stein: ‘ Ik ben niet zo van de complot theoriën maar naarmate ik meer en meer bij deze kwestie betrokken ben geraakt, weet ik dat het grote belang van NL niets, maar dan ook niets te maken heeft met échte waarheidsvinding en dat de waarheid zo lang mogelijk uitgesteld moet blijven in het belang van alle afspraken die er liggen. Of zoals een Joodse mevrouw me ooit heeft verteld: ‘uitsterfbeleid is ook op jullie van toepassing’.
Schei uit. Nooit gehoord van de acties inzake de ERESCHULD in de jaren 70?
Steen tegen voorruit auto japanse ambassadeur. Ei op de minister president zijn jasje. Krans in het water. En het begin van het IH in Scheveningen.
“ERESCHULD in de jaren 70?” Dat gaat over de backpay (uitkering op morele overwegingen), en niet een vordering bij je voormalige werkgever voor achterstallig salaris. Als je bij je werkgever bot vangt, ga je voor arbeidsrecht naar de kantonrechter. Daar heb je geen advocaat/procureur bij nodig, het kantongerecht is laagdrempelig. Maar de Indische hotemetoten uit die tijd gingen meteen naar de rechtbank om de Nederlandse staat aan te klagen. Ja, bij een verkeerd adres is dat is een lied zonder einde (ofwel een afgang).
“Treaty on the Succession of States.” The Vienna Convention on Succession of States in respect of Treaties is an international treaty opened for signature in 1978 to set rules on succession of states. Let eerst op de datum, verdragen kennen geen terugwerkende kracht. En is hier ook niet van toepassing aangezien het om tussen staten gesloten verdragen gaat. Een arbeidsovereenkomst is geen verdrag tussen staten, maar een arbeidsrechtelijke afspraak tussen een werknemer (persoon) en een werkgever (een rechtspersoon). Zo zijn op 27 december 1949, alle personen in Indische (niet Nederlandse) overheidsdienst (rechtspersoon) overgegaan naar de Indonesische overheid (rechtspersoon). Zie akte (bijlage) van de soevereiniteitsoverdracht. Mijn vader kreeg vanzelf zijn post (en salaris) niet meer van het Indische Departement van Scheepvaart, maar van het Indonesische Djawatan Pelajaran. Ik snap niet dat er zoveel problemen worden gemaakt met het begrip rechtspersoon. In een samenleving gaat het om verhoudingen tussen personen. Maar een werkgever, een departement, Unilever, staat, koninkrijk, gemeente enz. zijn geen personen. Maar dan kent u de juristen niet, die maken er gewoon rechtspersonen van. Mijn oudste dochter was bij haar trouwen een persoon, in contact met de gemeente als rechtspersoon. Maar als zelfstandige is ze daarnaast voor haar zakelijke contacten rechtspersoon. Een kleindochter in Brussel is als persoon getrouwd met haar man als persoon. Maar als filmer, en haar man als cameraman zijn ze rechtspersoon. Mijn vader had als persoon een arbeidsovereenkomst van Indisch ambtenaar met het Indische Departement van Scheepvaart (in 1918 nog Dienst) als rechtspersoon. En in een door mij al eerder genoemde arbeidsrechtszaak op Sint Maarten wordt de Landsregering aangeduid als zelfstandige rechtspersoon! Zoals het hoort. En in een Nederlandse rechtbankuitspraak is de RMS gewoon rechtspersoon. Niemand die zich daar druk over maakt, is ook niet nodig. Niemand maakt zich ook druk dat ik hier zit te typen als persoon.
Ha ha niemand maakt zich druk om u dat u dit allemaal hier neer typt. Ik maak mij ook niet druk maar ik volg wel uw boeiende uiteenzetting.
@ Maar de Indische hotemetoten uit die tijd gingen meteen naar de rechtbank om de Nederlandse staat aan te klagen. Ja, bij een verkeerd adres is dat is een lied zonder einde (ofwel een afgang)
*** Zij(de Indischen) voelden zich dan ook sterk op elkaar aangewezen, wat al in een vroeg stadium tot de oprichting van belangenorganisaties leidde. Na de capitulatie van de Japanners kwam uit eigen gelederen de NIBEG voort, de Nederlands-Indische Bond van Ex-krijgsgevangenen en -Geïnterneerden. Deze particuliere organisatie heeft een belangrijke rol gespeeld bij de opvang van Indische landgenoten. De NIBEG bemiddelde tevens bij het vinden van woonruimte en vertegenwoordigde de Indische groep bij onderhandelingen met de overheid. Andere belangrijke pleitbezorgers van het eerste uur waren het Centraal Bureau voor de Verzorging van Oorlogsslachtoffers (tot 1949), de Stichting Nederland Helpt Indië en bovenal de Stichting Pelita.
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/node/91
” Maar de Indische hotemetoten uit die tijd gingen meteen naar de rechtbank om de Nederlandse staat aan te klagen. Ja, bij een verkeerd adres is dat is een lied zonder einde (ofwel een afgang)”
Er waren Indo’s in die tijd die in de kracht van hun leven waren, maar die zich bewust verre van het Indische hielden om hun aanzien en loopbaan niet te schade (zo meenden zij tenminste). Geen vinger hebben zij toen uitgestoken.
Nu, oud geworden en de dood als enige toekomst hebbend, hebben zij het hoogste woord. Geen woord van waardering kan eraf voor hen die zich destijds hebben ingespannen. Integendeel, gesproken wordt van een afgang.
Al weer zo’n boesoek opmerking van dat fenomeen Loekie, hij/zij,geslachtloos!
Ja mevrouw Peggy Stein, zo gaan we in Den Haag met onze mensen om. Alleen eens in de 4 jaar komen ze bij de mens langs om hun stem te verzekeren. Daarna niet zeuren. De Indo moet blij zijn dat hij toen naar Nl mocht komen. Zo was dat toch?
Eerst zo kranig zijn om de oorlog aan Japan terverklaren en dan schandeloos de troepen zo maar terug trekken wat Generaal Spoor met vele moeite had verovert. En zijn zelfmoord had veroorzaakt. Zeer begaafd politiek.Laat de Indo maar crieperen.
De Nederlandse overheid tevens het SLOOPKABINET van deze eeuw schaamt zich niet om SCHANDALEN TE KWEKEN.
De gedupeerden hebben van augustus 1945 tot eind 1949 de tijd gehad! Hun werkgever was er gewoon. ……………………… Maar niemand (lees: niemand) heeft dat gedaan.
Ik lees ‘Niemand’ maar ik denk en weet (cogito ergo sum) dat in een discussie op Javapost.nl een krantenartikel uit 1948 of daaromtrent gepubliceerd werd, dat iemand een uitbetaling van de backpay kreeg. Of dat met tussenkomst van een gerechtelijke instantie was, weet ik niet met zekerheid. Daargelaten dat in 1946 een commissie backpay werd ingesteld en iedereen weet dat als een commissie ingesteld wordt om uitbetalingen te bestuderen, dat de Nederlandse overheid uiteindelijk niet thuis geeft. Vooral toen die constructie van de ‘Zelfstandige Rechtspersoon’ werd bedacht, die geen grondslag had en heeft in het Internationaal Recht, zie Treaty on the Succession of States.
Aansluitend….
Uit een vorig draadje.
*** Ed Vos zegt:
3 augustus 2012 om 16:20
Het is omdat ik geen Indo ben, anders zal ik een kwaaie reactie sturen aan I.P of die Menir J.D.J
Ik had een brief gestuurd naar mijn vorige werkgever of ik dat loon dat hij mij nog moest uitbetalen binnen een redelijke termijn kan tegemoetzien.
Een beetje eigen initiatief mag best toch?
En als laatste mogelijkheid was ik naar een advocaat gestapt om het klusje voor me te klaren.
Nu na zoveel jaren twijfel ik, immers, is het nog mogelijk?. Ik sluit me aan bij een organisatie die mijn belangen zegt te behartigen, en die stapt met onmiddellijke ingang naar een advocaat om mij daarbij te helpen.
Zo simpel is dat. Wanneer ik die zaak win, ja dan is het hek van de dam…;-). Wat er dan nog komt is not my business.
Een andere mogelijkheid is dat ik alweer naar een raadsman toestap om een en ander voor me eens uit te zoeken, na al die jaren..
Beantwoorden
Jeroen zegt:
4 augustus 2012 om 09:12
Dan moet je op dat moment wel een advocaat kunnen betalen. En dan moet je wel weten hoe het spelletje werkt in Nedeland.
Molukkers zijn, zover ik de verhalen ken, ook vaak de mist in gegaan omdat ze te veel vertrouwden op mondelinge afspraken. Onwetendheid.
Zoals al eerder opgemerkt, als je uit een milieu komt waar je geen kiesrecht hebt, klein ambtenaar of militair bent en uit een oorlog komt, duurt het een tijdje voor je mondig wordt.
Een ondernemer als Tjalie Robinson verbaaste zich in een briefwisseling ook over de regeltjes in Nederland, een teken dat Indischen ook niet goed wisten hoe het er aan toe ging in Nederland.
Beantwoorden
Jeroen zegt:
4 augustus 2012 om 09:16
En eerlijk gezegt zijn politiek en recht ook ingewikkeld spelletjes, misschien besefte men pas laat dat er recht was op achterstallig loon en wat Nederland en Indonesie hadden afgesproken?
Beantwoorden
Jeroen zegt:
4 augustus 2012 om 09:23
O sorry wat vergeten:
En wat dacht je van fatsoen, misschien dat Indischen dachten dat het niet fatsoenlijk was om het “arme” Nederland net na de oorlog al te vragen om achterstallige betalingen.
Het lijkt me ook typisch politiek om op het geweten in te praten. …
https://indisch4ever.nu/2012/07/31/het-imago-van-de-indische-gemeenschap/
@Jeroen, dat vind ik ook wel een goede redenering. Fatsoen hadden veel mensen in een hoog vaandel staan. En dat er vanuit de politiek met je gevoelens en geweten werd gespeeld lijkt mij een van de speerpunten om zo lang mogelijk uit te stellen. Hoe meer er dood gaan hoe minder er uitbetaald moet worden. Dat zie je ook bij het huidige politieke klimaat. Langer doorwerken, zo min mogelijk kunnen genieten van pensioen, dus zo weinig mogelijk hoeven uitbetalen, dat spekt de pot weer.
@Dat zie je ook bij het huidige politieke klimaat. Langer doorwerken, zo min mogelijk kunnen genieten van pensioen, dus zo weinig mogelijk hoeven uitbetalen@
Als u in Nederland woont, dan heeft u toch niet zo te klagen. Hoeveel vakantie dagen heeft de gemiddelde werker bij u? 4, 5 of 6 weken en een maand vakantiegeld als extra. Ik koos voor Californie en kwam hier in 1981. Heb dus in Nl de lange vakanties ieder jaar meegemaakt. Maar alles komt uit de lengte of de breedte. Hier krijg je geen vakantiegeld, period! De eerste 5 jaren heb je recht op 10 dagen vakantie. Het max dagen is 4 weken en dat na 10 jaren arbeid bij de zelfde baas; anders begin je gewoon opnieuw. Wist dit van te voren. Vond het niet erg. Mocht vaak extra uren werken en maakte veel overtime. Wilde meer bereiken en een goede oude dag hebben.
Het leven bestaat uit keuzes zelf maken. En politiek en hun regels hebben altijd wel een paar loopholes. Oops!
Ik ben gepensioneerd en woon in Spanje, mijn punt is het zolang mogelijk uitstellen als het op uitkeren aan komt. Niet meer en niet minder. Ik klaag niet. Ik geef op sommige punten aan waar ik het wel of niet mee eens ben.
“Langer doorwerken, zo min mogelijk kunnen genieten van pensioen, ” Pensioen betaal je zelf, de premies zijn uitgesteld loon. Met het toenemen van de leeftijd, moet er langer pensioen worden uitgekeerd. Maar dat moet nog steeds uit je eigen pot komen. Die pot moet dus voller: of hogere premies. of iets langer doorwerken. Zo simpel is dat. Heeft niets met zieligheid te maken, gewoon een rekensommetje..
@Pensioen betaal je zelf, de premies zijn uitgesteld loon. Met het toenemen van de leeftijd, moet er langer pensioen worden uitgekeerd. Maar dat moet nog steeds uit je eigen pot komen. @
Hoe juist; 100% mee eens. Velen genieten vandaag en doen niets anders dan pot verteren. Daarbij zijn er enorme belastingvoordelen bij het meer wegzetten voor later. Zij die dat vroeger wel zagen, genieten vandaag er goed van.
Ik wil er mee aangeven dat zoals u zegt je pensioen komt uit je eigen pot, tuurlijk dat heb je opgebouwd, maar met langer doorwerken en het risico op overlijden tijdens je pensioen waar je relatief nog maar een paar jaar van kan/mag genieten, is groter geworden. Daarmee blijft jouw opgespaarde geld dus ook in diezelfde pot zitten. Die pot groeit, maar pensioenfondsen en de politiek zegt het tegendeel. Geboortejaren ´30 en ´40 zijn nu aan de beurt het loodje te leggen, daarna de ´50 ers. Er is meer dan 10 miljard in de pensioenpotten.
Ik lees constant uw vergelijking tussen werken en pensioen. Vindt U werken iets verschrikkelijks, zoiets als moeten, maar ik doe het liever niet? Als dat het geval is, heeft u heel wat jaren vergooid, denk ik. En misschien is dat de reden dat u naar uw pensioen jaren verlangt..
Nee, ik ben al 10 jaar met pensioen, maar het gaat mij om verplicht langer werken en korter genieten van je pensioen voor alle mensen na mij. Terwijl er miljarden naar Afrika gaan, terroristen als Hamas telkens miljoenen krijgen, de grote Europese invasie miljarden gaat kosten die verhaalt gaan worden op de burgers. De foute beleggingen die pensioenfondsen zelf gedaan hebben met de nodige risico´s. Dit SLOOPKABINET is er goed in voor migranten te zorgen en vergeet eigen volk. Terug komend op dit thema van de oude vrouw, er is veel nagelaten door de overheid.
Wel dan, ik heb over al mijn jaren, ben nu 82, intussen wel geleerd nooit op de politiek te wachten. De politiek is er om je centen extra te belasten en te verdelen onder anderen. Gewoon een noodzakelijk kwaad. Eigen initiatief tijdens mijn werk periode heeft mij veel meer waarde gebracht na mijn pensionring ruim 16 jaren geleden. Zelf als makelaar na mijn engineeringtijd een jaar of 10 geleden. Mijn advies aan een ieder: zet een goal en werkt er naar.
Daar geef ik u ook gelijk in, mensen nemen te weinig eigen regie in hand. Ik ben naar België verhuisd om een privaat zorg op te starten, na 2 jaar vechten met de Belgische overheid ben ik er mee gestopt, heb er nog 4 jaar gewoond, toen ben ik naar Spanje verhuisd en hier een nieuwe start-up gemaakt in de mode en dit na mijn 65 tigste jaar. Ik begon tijdens de crisis, moeilijk begin, nu goed en mag niet klagen en dat doe ik ook niet, want werken zonder dwang of als slaaf van een systeem is totaal iets anders, bevrijdend, geest verruimend, fijn met al die mode vrouwen en een mooie aanvulling op mijn pensioen om leuke dingen te doen. Maar dit alles ter zijde van het thema.
In het algemeen betaald de werknemer niet voor ze’n pensioen in California, dat wordt door de werkgever 100% betaald. De meeste werkgevers geven echter geen pensioen meer omdat er al jaren een 401K plan is die zowel door de werknemer als de werkgever wordt betaald. Met de 401K kan de belasting van de werknemer’s contributie uitgesteld worden totdat men met pensioen gaat en er dan minder belasting op wordt geheven omdat het jaarlijkse inkomen minder is geworden. Men kan dus een of meer pensoens hebben plus een 401K plus AOW.
Dat 402K vond ik een fantastisch plan. Je mocht namelijk zelf zoveel als je wilt er instoppen. Maar ja velen deden dat niet. Kochten liever iedere 3 jaren een nieuwe auto en ieder kind die 16 werd kreeg er ook een. Lenigen en hypotheken werden gesloten. Ja kijk, dan blijft er voor later niet veel over.
Typo: 402K=401k
Bij ons in de fabriek waren er sommige illigalen die niet mee konden doen omdat hun geld anders verkeerd terecht zou komen vanwege hun false documentatie.
96 graden F is gelijk aan 35 graden C. Ik heb dat liever dan 10 graden onder nul met regen en storm. Vandaag wordt het bij trouwens 86 graden F en dat is ongeveer 30 graden C. Daarbij is het hier haast nooit tropisch vochtig, meer droog.
Het was daar niet alleen warm maar zo te zien aan de reactie van die vrouw die naar haar neus grijpt draaide iemand ook een broek hoest.
“enorme belastingvoordelen bij het meer wegzetten” Dat valt nog wel mee. Die belasting komt wel bij de uitbetaling van dat uitgesteld loon. De belastingdienst, aangestuurd door de politiek, is ook niet gek. Maar niemand zeurt (gelukkig) over de Indische overheid die gewoon de pensioenpremies naar Nederland overmaakte. En de SAIP, die dat keurig administreert en uitbetaald. Uiteraard na aftrek van belasting. Maar die had u al genoten bij het betalen van de premies.
“dan heeft u toch niet zo te klagen. ” Klopt, mij hoor je dan ook niet klagen. Goed werk van de vakbonden bij het Cao-overleg. Waarbij de vele niet-leden gezellig meeliften met de (betalende) leden.
@Waarbij de vele niet-leden gezellig meeliften met de (betalende) leden.@
Hoe zo meeliften. Toen ik en vele anderen voor Amerikaanse Ingenieursbureaus werkten werden we ongeveer 30% beter betaald.
“korter genieten van je pensioen voor alle mensen na mij. ” U heeft waarschijnlijk nooit uw jaarlijks pensioenoverzicht gelezen. Waar of de pensioenen voor de hogere levensverwachtingen uit worden betaald. Twee jaar langer werken voor tien jaar langer genieten van je pensioen. Bent u wel eens op de jaarvergadering van uw pensioenfonds geweest? En die 10 miljard in de pensioenpotten is wel uw geld hoor. Kunt u over meebeslissen als deelnemer van uw pensioenfonds. Daar hebben de migranten en de politiek niets mee te maken. Pensioenfondsen zijn een zaak tussen werkgevers en werknemers. Bij veel pensioenfondsen in Nederland betaalt de werkgever 2/3 van de premie en de werknemer 1/3. Die fondsen zijn voordeliger dan lijfrentes van verzekeringsmaatschappijen. En geïndexeerd als er genoeg in de pot zit. Ik ben in 1990 gepensioneerd, en sindsdien zijn de pensioenen behoorlijk meegestegen met de geldontwaarding. Alleen de laatste jaren wat minder vanwege de lage rentestand.
Het lijkt of hier reageerders zijn die niets met Nederlands Indië hebben uitstaan en zomaar kritiek geven. Ik ben zelf zoon van oorlogsveteraan RAF/MLD sq 320 die vocht voor vrijheid tegen door nazies bezet Nederland, naderhand een mooie loopbaan bij de Koninklijke Marine luchtvaart Dienst Valkenburg. Zijn broer onder dwang gewerkt aan de Birma Spoorlijn en daar gestorven. Ik kon eventueel een claim neerleggen bij de instantie die deze voor overlevenden en nabestaanden hebben opgericht. Niet gedaan omdat onze familie het goed heeft, maar anderen dit misschien wel nodig hebben, als erkenning of als een soort genoegdoening of onder gebukt gaan door lijden en psychische problemen. Nabetaling van lonen een recht op gedane arbeid omdat in de meeste zaken de overheid opdrachtgever was, lijkt mij normaal. Ik wijs hier op de tactiek van vooruitschuiven en uitstellen zodat er bijna niets meer hoeft te worden uitgekeerd. Dit proces van betalingsschulden door de overheid loopt al jaren en jaren te lang voor de rechthebbende.
Mijn site, is een nieuwssite dat het onrecht aangeeft die Nederlandse burgers ervaren mbt de grote migranten..islam invasie in Europa, de gevolgen, en al het leed ontstaan door criminele misdaden.
https://www.facebook.com/nieuwsblogdontessers/
Ik ben wat door uw Facebook site gegaan. In wezen is dat geen website. Gewoon een pagina die steeds langer wordt. Daarbij zijn al deze “praat sites” zeer gevaarlijk, want ze zijn slecht beschermd and subject to hackers, enz Maar ik zie een bepaalde richting van uw Facebook. Daarom heb ik iets voor u. Zie:
Educating The Masses
An interesting statistic!!!!!
Did you know?
2,700,000 kids have a parent in prison.
400,000 kids are in foster care.
And 765,000 kids are separated from their military parents not knowing
if they’ll see them again.
But the media focuses on 2,000 kids who are temporarily separated from
ILLEGAL immigrants !!!!
Get a GRIP !!!!