Huisgemaakte rendang en saté: zussen Mira en Fitria brengen Java naar Arnhem

De Gelderlander : Mira Susilawati en Fitria Handayani runnen sinds een paar maanden hun eigen Indonesische restaurant Warung Sunda in Arnhem. Je waant je bij de zussen zo in de straten van hun thuisstad Garut. “We bereiden de gerechten precies zoals op West-Java zelf”, vertelt Mira.

De gerechten van Mira en Fitria komen uit de Sunda-keuken; dat is de keuken van West-Java waarmee de zussen opgroeiden. Mira vertelt: “Wij zijn geboren en getogen in Garut, Indonesië.”

De zussen willen met Warung Sunda meer mensen kennis laten maken met het eten waar zij zelf zo van houden: authentiek Indonesisch streetfood. “Je eet bij ons kruidige rendang, diverse rijstgerechten en saté van de grill zoals je die ook in Indonesië zou proeven.”

Dit bericht werd geplaatst in diversen. Bookmark de permalink .

1 Response to Huisgemaakte rendang en saté: zussen Mira en Fitria brengen Java naar Arnhem

  1. René Xavier Liem schreef:

    Wat leuk een restaurant uit West-Java 😉
    Jammer , voor ons niet naast de deur maar wie weet dat we eens in de buurt zijn van Arnhem om de gerechten te proeven ! . We zijn ook wel benieuwd naar de recensies 😉
    Ik wens de dames heel veel succes toe !

    René Liem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *