We kregen, bij aankomst in Nederland, Hollandse kleren. Ook echte dikke winterkleren, een kleppet, wijde broeken en ouderwetse bloezen. Wisten wij veel dat de modellen eigenlijk allang verleden tijd waren en dat we daarna alles moesten betalen. Ondergoed werd natuurlijk ook verstrekt, van die hele wijde onderbroeken, hemdjes maar ook een lange jaeger (long john in het Engels). Zo’n ding hadden we nog nooit gezien maar die kerel die het uitdeelde zei: “ hiermee kan je al jou hebben en houden lekker warm houden”. Het was mei 1965, een warme dag, iedereen op de fiets, luchtig gekleed en de bewoners van Villa Helena (ons pension) gingen ook gezellig naar buiten.
Recente reacties
- Anoniem op Indo of Halfbloed
- Pierre H. de la Croix op Onderscheiding voor Frits Rijnenberg
- Knor - van den Broek op Julie Ng dient klacht in bij NPO: racisme in radioprogramma | De Telegraaf
- Boeroeng op Julie Ng dient klacht in bij NPO: racisme in radioprogramma | De Telegraaf
- Boeroeng op Julie Ng dient klacht in bij NPO: racisme in radioprogramma | De Telegraaf
- Mister blij op Het leven van Peter draait volledig om Pink Floyd
- René Xavier Liem op Over de Indische kruidengeneeskundige mevrouw J.M.C. Kloppenburg-Versteegh (1862-1948)
- Anoniem op 100-jarige Cisca uit Amsterdam blikt terug op haar leven
- Mr. B. op Het leven van Peter draait volledig om Pink Floyd
- ronmertens op 100-jarige Cisca uit Amsterdam blikt terug op haar leven
- Verklikkers III - van den Broek op Van ontworteling tot veerkracht: Indische verhalen op de Nieuwe Markt
- Gerard Brekelmans op Van ontworteling tot veerkracht: Indische verhalen op de Nieuwe Markt
- Verklikkers II - van den Broek op Van ontworteling tot veerkracht: Indische verhalen op de Nieuwe Markt
- Anoniem op Van ontworteling tot veerkracht: Indische verhalen op de Nieuwe Markt
- Gerard Brekelmans op Van ontworteling tot veerkracht: Indische verhalen op de Nieuwe Markt
Archief
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
- maart 2010
- februari 2010
- januari 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- augustus 2009
- juli 2009
- juni 2009
- mei 2009
- april 2009
- maart 2009
- februari 2009
- januari 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- augustus 2008
- juli 2008
- juni 2008
- mei 2008
- april 2008
- maart 2008
- februari 2008
- januari 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- augustus 2007
- juli 2007
- juni 2007
- mei 2007
- april 2007
- maart 2007
- februari 2007
- januari 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- augustus 2006
- juli 2006
- juni 2006
- mei 2006
- april 2006
- maart 2006
- februari 2006
- januari 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- augustus 2005
- juli 2005
- juni 2005
- mei 2005
- april 2005
- maart 2005
- februari 2005
- januari 2005
- Het archief van Indisch4ever
is best wel te filmen !!
...................
...................
.......... Bekijk ook
de archipelsite
met honderden topics.
Zoekt en gij zult vinden. ! Categorieën
Zoeken op deze weblog
Meest recente berichten : Het gebeurde ergens in de Indonesische archipel
-
Thomson
Nassauschool Soerabaja
Depok
Wie is deze familie
Wolff
Tankbataljon Bandoeng 1939
Is de bruid Günther?
Wilde en Waldeck
Brouwer en Hagen
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kerst 1930 a/b Baloeroan naar Indië
XXXXXXXXXXXXXX
Bertha Lammerts van Bueren-de WitXXXXXXXXXX zwieten 214
Bisch
!!!!!!!!!!!
Detachement Verbruiksmagazijn,
Hollandia
van Hall
Smith
Emy Augustina
Detajongens
von Stietz
de Bar
Soerabayaschool ca 1953
Wie zijn dit ?
Damwijk
Klein
IJsselmuiden
van Braam
Zuiderkruis
Foto
Koster
Versteegh
Baume
Falck
Boutmy
Otto
oma Eugenie Henriette Smith
Meliezer-Andes
christelijk lyceum bandoeng
christelijk lyceum bandoeng
Saini Feekes
Mendes da Costa
Anthonijsz
Bromostraat
Wie?
Tambaksari/Soerabaja-1946
Ornek
van Dijk
.Haacke-von Liebenstein
Theuvenet
Sollaart
Berger-de Vries
Foto's gemaakt door Henrij Beingsick
Augustine Samson-Abels
Samson
Huygens
Hartman
Otto en Winsser
Marianne Gilles Hetarie
Constance en Pauline
Versteegh
Lotje Blanken
Charlotte Hooper
John Rhemrev
Schultze
W.A. Goutier
Otto-Winsser
Bastiaans
Verhoeff
Beisenherz
Stobbe
Wendt-van Namen
Harbord
Pillis-Reijneke
Nitalessy-Papilaja
Reijneke
Oertel-Damwijk
Bruidspaar te Semarang
Daniel
Krijgsman
van Dun
Ubbens en van der Spek
Kuhr
Oertel
Nijenhuis-Eschweiler
Wie ben je
Philippi-Hanssens
Tarenskeen-Anthonijsz
Hoorn-Dubbelman
Mendes da Costa
Palembang
Deze slideshow vereist JavaScript.







































Ik heb mijn Tjies met toebehoren maar weer eens uit de mottenballen gehaald en ga het goed schoonmaken na ruim 40 jaar. Had het eigenlijk op oudejaarsnacht moeten doen.
Huib
Wij, mijn ouders mijn broer mijn 3 zussen en ik, werden bij aankomst in Rotterdam gestoken in trainingspakken als kledingvoorschot. Niemand van ons zat op een sportclub!
Waren er toen al trainingspakken?
Kennelijk.
@Kennelijk.@
— Correct !
De eerste trainingspakken dateren al van rond de 20-jaren v.d.v.e. De eerste bestonden uit eenvoudige gebreide broeken en truien; ze waren in eerste aanleg bedoeld voor atleten.
e.m.
Uit: http://www.contractpensions.nl/Djangan_Loepah/HISTORIE.html
Kleding:
Omdat de meeste mensen niet meer bij zich hadden dan wat lichte zomerkleding werd er in eerste instantie door de overheid voor kleding gezorgd.
“We werden meteen naar een grote loods van het rode kruis gebracht. Daar lagen op de grond bergen gebruikte kleding. We moesten er zelf maar wat uittrekken waarvan we dachten dat we het konden gebruiken. Kleding voor de kinderen moesten we altijd te groot nemen: ze moesten “op de groei” zijn.”
Later kregen de mensen kledingvoorschotten waarmee ze in speciale winkels zelf kleding mochten gaan aanschaffen. Dit voorschot moest later helemaal terugbetaald worden.
“bedoeld voor atleten” Daar moet je als sinjo toch trots op zijn? Atleet! Voor vol aangezien! De jonge jaren van de huidige reageerders hier op I4E! Met Boeroeng die de vlag mag dragen.
Die gebreide trainingspakken lieten je atletische vormen goed uitkomen.
Pak Pierre
Ja, bij rekken en strekken !
e.m.
Met dien verstande dat de Indo’s wel hun eigen broek moesten ophouden want niets werd hun geschonken vooralsnog. Reiskostenvoorschot, Kledingvoorschot , Pensionkostenvoorschot en geen bijstands- of andere inkomsten ondersteuning of zakgeld. Zelfs het achterstallige salaris van de ambtenaren en KNIL militairen werden niet uitbetaald.
Hoe het met het ziekenfonds en de opleidingskosten of schoolgeld voor het kroost gesteld is weet ik eigenlijk niet.
Maar we hadden natuurlijk wel het Maatschappelijk Werk een Ministerie van de zgn dogooders zoals Pak Arthur Olive ze waarschijnlijk bedoelt.
Maar dat er blijkbaar veel testosteronbommen tussen de huidige asielzoekers rondlopen probeert men niet alleen in Duitsland blijkbaar nog steeds weg te moffelen. En maar wegkijken en zorg voor een armlengte afstand is het advies aan de jonge vrouwen en kleed je vooral deugdelijk zodat je geen aanleiding meer geeft.
Waar oorlogstrauma’s allemaal al niet toe kunnen leiden. Kwam het bij Indo’s ook voor? Of heeft het toch nog met iets meer te maken dan oorlogstrauma’s?
Huib
Anoniem (Huib) zegt 9 januari 2016 om 11:55 o.m.; ” ……probeert men niet alleen in Duitsland blijkbaar nog steeds weg te moffelen”.
Hihihi ….. dan komt even mijn Wammes Waggel giecheltje boven. Wie al dan niet als do-gooder politiek correct door het leven wil gaan mag in relatie tot Duitsland en Duitsers niet spreken van “wegmoffelen”, maar van “wegduitselen”. Ook die fietsen zijn in die roerige dagen van mei 1945 weggeduitseld richting Moffrica.
Ik verontschuldig mij tegenover de lezers en lezertjes voor dit zijstapje.
Pak Pierre
“”””””””””Ook die fietsen zijn in die roerige dagen van mei 1945 weggeduitseld richting Moffrica.
Ik verontschuldig mij tegenover de lezers en lezertjes voor dit zijstapje. “””””””
Een kleine anekdote als verleng zijstapje.
Als zeeman aangekomen in een plaatsje buiten Hamburg, Stade. Bij de haven was maar een bar en wij zeelui, bemanning en officieren hadden alle barkrukken in beslag genomen. Na het werk kwamen de Duitsers naar hun stamkroeg en moesten blijven staan. Duidelijk te merken dat de heren het niet luik vonden. Toen dan ook een van ons tegen hun zei, dat ze hun plaats konden terug krijgen, als ze eerst onze fietsen teruggaven, was het hek van de dam.
Even off topic reageren:
@: Waar oorlogstrauma’s allemaal al niet toe kunnen leiden. Kwam het bij Indo’s ook voor? Of heeft het toch nog met iets meer te maken dan oorlogstrauma’s? @:
Nee, het zijn gewoon ordinaire smeerlappen uit toevallig Arabische landen, die daar o.a. in Keulen zich aan vrouwen vergrepen. Heeft niets met oorlogstrauma’s van doen! De vrouwen liepen niet halfnaakt rond daar op het plein. De smeerkezen grepen gewoon ordinair door hun kleding heen om op intieme plekken te graaien, walgelijk !!!
Ik ben in 1951 in NL gekomen met mijn ouders en hun kinderen. Heb nooit meegemaakt dat Indo’s, of Molukkers zich verlaagden tot dit soort schunnige praktijken!
Ik ben veel in het Midden-Oosten geweest, mijn broer eveneens als petrochemisch ingenieur werkend voor o.a. Aramco. Dit schunnige gedrag heeft inderdaad niets met de islam te maken maar gewoon met de volksaard. In die landen worden vrouwen “gewaardeerd” op het niveau van een dier! En dan krijg je dit soort walgelijke schunnige lieden zoals in Keulen. Indonesische vrouwen overkomt het regelmatig als zij als bediende werken in een Arabisch land.
Om dhr De la Croix met hun te vergelijken gaat werkelijk echt te ver! Dan moet Boeroeng ingrijpen en meneer/mevrouw Loekie terechtwijzen. Maar dat deed hij niet volgens mij.
“”””””””Ik ben veel in het Midden-Oosten geweest, mijn broer eveneens als petrochemisch ingenieur werkend voor o.a. Aramco. Dit schunnige gedrag heeft inderdaad niets met de islam te maken maar gewoon met de volksaard. In die landen worden vrouwen “gewaardeerd” op het niveau van een dier! “””””
Heb zelfde ervaring en denkt er het zelfde over.
“”””””””””En maar wegkijken en zorg voor een armlengte afstand is het advies aan de jonge vrouwen en kleed je vooral deugdelijk zodat je geen aanleiding meer geeft.
Waar oorlogstrauma’s allemaal al niet toe kunnen leiden. Kwam het bij Indo’s ook voor? Of heeft het toch nog met iets meer te maken dan oorlogstrauma’s?
Huib
“”””””””””””””””””
Dat advies aan jonge vrouwen is een vorm van discriminatie. En hun gedrag heeft natuurlijk niets met oorlogstrauma’s te maken. Maar met de manier hoe de jongens/mannen in die landen opgevoed worden.
Lees net dat de pepperspray busjes over de toonbank vliegen. Maar niemand weet hoeveel andere wapens onder de toonbank door worden verkocht. Als je eigen vrouwen en meisjes niet meer veilig zijn en er wordt geschreven dat ze zich minder uitdagend moeten kleden, dan heeft dit muisje nog een lange staart.
@ Pak Marawasin
Ik beoordeel hier niet, dat kunnen ze nu het te laat is wel voor zichzelf doen.
Ik vraag me alleen af waar de lezertjes zijn die zo graag migranten wilden helpen zonder aan de consequenties te denken. Emoties zonder wijsheid. Let us be inocent as doves and wise as serpents.
Wel Arthur, het is de bedoeling dat deze site gaat over Indische kwesties . Blijf ontopic
Bijvoorbeeld dat Indische mensen migranten zijn. Maar afgeven op migranten op zich is niet de bedoeling.
Dat hebben Indische mensen zelf al genoeg meegemaakt.
Argumenteer met respect naar andersdenkenden. Bepaalde lezers omschrijven als ‘lezertjes’ wekt irritatie.
Boeroeng zegt/schrijft o.m. 9 januari 2016 om 10:29: “Bepaalde lezers omschrijven als ‘lezertjes’ wekt irritatie”.
Of moet het misschien zijn: “Omschrijving als “lezertjes” wekt bij bepaalde lezers irritatie”?
De lang niet domme (m.u.v. ondergetekende natuurlijk) lezers van de avonturen van de Rommeldamse helden, geschapen door de grote Marten Toonder, hebben zich altijd gedwee “lezertjes” laten noemen.
Dan is er de in Nederland wereldberoemde (en in ieder geval hele dure) trendwatcher Adjied Bakas (ik hoop dat ik zijn Hindoestaans-Surinaamse naam goed schrijf) die voor radio, TV en in zalen vol belangrijke bestuurders in verkleinwoorden spreekt en zo ook refereert aan mensen.
Niets mis mee volgens mij, er steekt niets kwaads achter.
Ik kan mij wel voorstellen dat zij die zich heel serieus nemen en hechten aan titel en status, er anders over denken. Laat dezen dan opstaan en hun stem verheffen. Ik doe niets liever dan de keizer geven wat des keizers is. Die School met den Bijbel heeft voor mij zijn vruchten afgeworpen ……
Pak Pierre
Oeps …. ik moet “on topic” blijven en niet zeuren over “lezers” en “lezertjes”. Kleren maken de man.
Toen ik in 1952 als 14 jarige uit Semarang in Nederland aankwam vond mijn vader, bij wie ik “door omstandigheden” in huis was gekomen, dat een jongen van mijn leeftijd “plus four” oftewel “drollenvanger” moest dragen. Argument: “Toen ik in 1914 op jouw leeftijd in Holland was droeg ik ook plus four”. Tja ….. dat de wereld sedertdien was veranderd begreep hij kennelijk niet. Ik vond dat ik voor gek liep en stroopte de pijpen van de plus four zo ver mogelijk af naar beneden, zodat die met enige fantasie toch meer op een heuse lange broek ging lijken.
Vanaf mijn 16de jaar bepaalden zeevaartschool, rederij, de militaire maatschappij, de banken waar ik vervolgens ging werken en uiteindelijk de klanten bij wie ik als consultant over de vloer kwam wat ik moest dragen. Dress codes. Ik paste mij aan. Voor een bezoek aan een verzekeringsmaatschappij was het ééndelig pak, naar een aannemer droeg ik een combinatietje, altijd nog met das. Uit respect voor de zeer gewaardeerde klant, die uiteindelijk mij en mijn 2 FTE’s in leven moest houden.
Mijn goede wijze vrouw zei altijd: “je moet je een klasse beter kleden dan je baas”. Haar Duitse achtergrond zal haar dat hebben ingegeven. Zij heeft er nooit bij gezegd: “Omdat jij Indo bent”.
Bij een van de banken waar ik werkte zei eens een Lid van de Raad van Bestuur met koloniaal verleden over een sollicitant: “Die vent moet ik niet hebben, hij heeft zijn schoenen niet gepoetst”. Bij die zelfde bank moest ik het niet wagen zonder jasje – toch nog in net gestreken overhemd met das – op de directievloer te verschijnen, ook al vielen buiten de mussen van het dak van de hitte.
“Dress for success” is nu ook Nederlands buzz word. Men kan niet meer als voddenbaal solliciteren, tenzij men een uitkering prefereert boven eerlijk verdiend loon. Als ik zie in wat voor voddebalen gehuld driekwart Nederland tegenwoordig naar begrafenis, crematie, schouwburg of feestelijke gelegenheid tijgt, dan huiver ik.
Voddenbaal draag ik in huis en tuin.
Pak Pierre
“”””””“Dress for success” is nu ook Nederlands buzz word. Men kan niet meer als voddenbaal solliciteren, tenzij men een uitkering prefereert boven eerlijk verdiend loon. Als ik zie in wat voor voddebalen gehuld driekwart Nederland tegenwoordig naar begrafenis, crematie, schouwburg of feestelijke gelegenheid tijgt, dan huiver ik.
Voddenbaal draag ik in huis en tuin.””””””””””””
Ben volledig met u eens. Vroeger toen iedereen nog volgens dress code liep en kleedde, werd er vaak neergekeken naar de Amerikaan. Vandaag aan den dag kan ik alleen maar constateren dat de wereld een grote ommezwaai heeft gemaakt. Kijk alleen maar naar de presentatoren op de verschillende TV programma’s en vooral de one man shows.
Ook denk ik terug naar mijn studenten tijd en hoe de onderwijzers gekleed waren. Zie ze nu.
Tot aan mijn pensioen heb ik hier in CA zowel in engineering (vereist) en als makelaar volgens de normen van zaken doen gekleed. Zelf als wij een catering voor een Indische vereniging deden had ik een witte koks jas aan (dat zegt wat vandaag).
Bepaalde lezers omschrijven als “lezertjes” wekt irritatie.
Ik heb het woord lezertjes al eens eerder gelezen op I4E zonder dat men geirriteerd daarover was.
Het was niet mijn bedoeling om irritatie te wekken met het verklein woord van lezers.
In Nederland worden zoveel woorden verkleind dat ik het gewoon niet meer kan bijhouden. Eigenlijk had ik zelfs moeite om het te begrijpen toen ik daar nog woonde.
Wat betreft de Indische jongens van de jaren 50, die hadden niet het cultuur van de huidige migranten
# Wat betreft de Indische jongens van de jaren 50, die hadden niet het cultuur van de huidige migranten#
Pak Arthur,is het niet zo dat deze Indo jongeren
opgeroepen werden om hun ”dienstplicht”te vervullen.
En de ouderen,weer naar de avondscholen gingen om
hun niet geldige diploma´s bij te bijspijkeren.
siBo
Arthur Olive zegt/schrijft 9 januari 2016 om 19:58: “Bepaalde lezers omschrijven als “lezertjes” wekt irritatie” – “Ik heb het woord lezertjes al eens eerder gelezen op I4E zonder dat men geirriteerd daarover was. Het was niet mijn bedoeling om irritatie te wekken met het verklein woord van lezers”.
Tja … ik neem de schuld op mij, Pak Arthur, want ik denk dat ik – lang geleden – ben begonnen met “lezertjes” en “schrijvertjes”. Ik dacht dat dit op een Indo-site wel kon, dat niemand er aanstoot aan zou nemen. Ik dacht dat bescheidenheid het kenmerk was/is van de ware Indo en dat een beetje speelsheid in de discussie op de site ook wel zou mogen.
Excuses dus aan alle lezers en schrijvers op deze site die zich door mijn bejegening gekleineerd hebben gevoeld. Het was niet mijn bedoeling hen in hun waardigheid en eer aan te tasten. Ik heb teveel Marten Toonder gelezen, zeg maar.
Ik ga nu maar weer dromen over de aanrandingen in Keulen, zoals een groot pseudoniem lezer en schrijver op deze mooie site kennelijk heeft willen insinueren. “Kennelijk”, omdat ik beleefd heb gevraagd om bevestiging, maar die nog steeds niet heb gekregen.
Pak Pierre
Bo……. even bij het topic blijven.
Was het niet zo dat die Indische jongens die direct van de boot de kazerne in gingen, moesten aantreden in “blote kont, koppel en speer”?
Pak Pierre
Ja, Pak Bo, het plichtsgevoel is zeer zeker een Indisch kenmerk.
Eerbied voor de vrouw werd ons ook ingedruind door de ouderen.
Dit zijn twee van de vele goede kenmerken van de Indo en Molukkers.
We zijn niet voor niets trots op onze achtergrond.
Ik heb mijn dienstplicht in Amerika gedaan in oorlogstijd en niemand kan me vertellen dat ik niet het Amerikaanse burgerschap verdiend heb.
“”””””””Wat betreft de Indische jongens van de jaren 50, die hadden niet het cultuur van de huidige migranten””””””””””””
En de tolerantie van de huidige NL’ers jegens de vluchtelingen is ook zeer verschillend dan toen tegen de bruintjes uit het verre Indie/Indonesie.
Loekie’s insinuatie over Keulen en gericht op Pak Pierre is uncalled for en dat zijn fighting words.
Het is Loekie die op het stoepje geroepen moet worden, niet Pak Pierre.
Angela Merkel heeft haar adviseurs en moet geweten hebben wat er in Keulen en andere steden zou kunnen gebeuren, haar ractie is niet oprecht. Het gedrag van mannen in de “vluchtelingen” landen gedurende massa publieke bijeenkomsten is wel bekend en gedocumenteerd en de politie zou hiervoor klaar moeten staan.
Het cultuur om vrouwen als minderwaardig te zien is niet uit te wissen in deze generatie.
Waar zijn de dogooders van I4E nu.
“”””””””””Het gedrag van mannen in de “vluchtelingen” landen gedurende massa publieke bijeenkomsten is wel bekend en gedocumenteerd “””””””””””
Waarom toch altijd drukte nadat zoiets als in Keulen gebeurd. Zijn de Europese mensen of naief of ter goeder trouw en gelovig?
Het is afschuwelijk wat daar is gebeurd, maar ik heb niets anders verwacht. En eerlijk gezegd, is dit pas het begin. Lees alleen maar naar al hun regels, regels wat mannen wel mogen en vrouwen niet. Het merendeel van de 50 000 vluchtelingen die net in NL zijn toegelaten, zijn mannen.
Als 5% een poging doen is dat tussen de 1500 en 2500—————-! Ik weet dat diverse familieleden en vrienden in NL er niet gerust op zijn.
@Waar zijn de dogooders van I4E nu.@
— Dag Pak Olive, dit lijkt op een inschattings-/beoordelingsfout uwerzijds.
e.m.
Misschien word ik hier een beetje te oud voor, maar ik kan het niet precies volgen. Het enige wat ik goed begrepen heb is de gezagshandhaving door Boeroeng. En daar ben ik het mee eens. In iedere discussie hoort een voorzitter te zijn.
“In iedere discussie hoort een voorzitter te zijn”. Mee eens. Maar iedere voorzitter van een praatgroep dient te beseffen dat het vak van voorzitter van een praatgroep een verrekt moeilijk vak is.
Pak Pierre
e.m.
Thanks meneer E.M., Dat was weer eens ouderwets buikpijn krijgen van het lachen!
Pak Boeroeng,nu is mijn nieuwsgierigheid helemaal gewekt
Als ik het nu volgens mij het heel beleefd nmm. netjes vraagt
,want ;;Loekie” haalde wat aan wat hier en in andere landen ,als
geschokt is overgekomen.
Heer Loekie,kunt U mij als het mogelijk is,uitleggen waarom ik
en misschien ook de andere lezers van deze mooie Indische site
mijn/hun ”hart kan ophalen” op oudejaarsnacht 2016 in oa. Keulen,
en wat is # even ophouden nog.#
Als U de afgelopen gebeurtenis hiermede bedoelt,laat het dan
maar zitten,want ook ik ea.lezen en horen ook wel ‘ns wat.
siBo
Loekie zegt:
7 januari 2016 om 21:39
Nou, eind van dit jaar, oudjaarsnacht, kun je je hart ophalen o.a. in Keulen. Even ophouden nog.
Een terechte reactie van Pak Pierre voor wie of dat bedoelt was.
Is dit een uitnodiging voor aanranding en straatschenderij straks
persoonlijk te beleven of erger.
Laat ”Loekie” ‘ns wat duidelijker keffen van achter zijn pagger
siBo
Loh… we keffen hier toch allemaal vanaf achter de pagger-beeldscherm.?
Het moet niet hakketakken worden . Dat mensen op de persoon worden weggekeft.
Kef met argumenten, gericht op de argumenten en heb respect voor opponenten, die anders keffen.
Ik denk dat de heer of mevrouw Loekie vanachter zijn veilige pseudonieme pagger aan het hakketakken was. Dat doet-ie wel meer.
Provoceren? Mag van mij best. Maar doe dat dan met open vizier.
Pak Pierre
Pierre..
Provoceren mag van mij niet. Dat wordt hakketakken en ik laat mijn site zo niet kapotmaken. Desnoods blokkeer ik mensen.
Wij keffen net zo vanachter de pagger/beeldscherm. Niemand kan ons direct boos aankijken .. face to face.
En dat iemand een pseudoniem gebruikt is geen reden om te gaan keffen. Dat is heel normaal op het internet. Ik doe het ook.
Boeroeng zegt/schrijft 8 januari 2016 om 11:24: “Pierre.. Provoceren mag van mij niet”.
Boeroeng, het is je goed recht om rechter op je site te spelen. Maar ga dan met je recht uiterst zorgvuldig om. Ik heb de indruk dat de heer of mevrouw Loekie van achter zijn/haar veilige pseudonieme boom zo nu en dan provoceert, c.q. een boze reactie uitlokt. Zo ook in haar/zijn opmerking van 7 januari 2016 om 21:39 uur.
Als iemand zich graag Donald Duck of Mickey Mouse of Saté Kambing noemt op het internet omdat het gebruik is, prima. Ik vind dat kinderachtig, maar goed, ieder zijn meug. Het lijkt mij in ieder geval niet netjes om onder veilig pseudoniem allerlei giftige opmerkingen te plaatsen.
Ik vind het niet erg als je mij nu publiekelijk de toegang tot I4E ontzegt. Dat is jouw recht. Het zou mij diep van je tegenvallen als je deze repliek van mij wegmodereert.
Mevrouw of meneer Loekie kan tevreden zijn.
Pak Pierre
Kleren maken de man.
Zeg dat maar aan de homo’s in San Fransisco.
Mijn vrouw en ik zijn een paar jaar geleden niet per ongeluk verdwaald in de Castro district van San Fransisco waar kleding optional is.
Er liepen poedel naakte mannen rond.
Leuk als je na hun op de stoel gaat zitten in een restaurant.
Ik les dat je “niet per ongeluk”, dus intentional, was verdwaald in dat Sodom en Gomorra, Pak Arthur.
Tja … wat doe je daar dan ook. Volgende keer gewoon een handdoekje meenemen.
Lopen er ook vrouwen rond in het Castrodistrict?
Pak Pierre
Sorry: “Ik les” moet zijn “ik lees”. Lessen doe je met dorst.
PP
Pak Pierre, het is bijna onvermijdelijk om niet door de Castro district te gaan als je de “49 mile Senic Route” door San Fransisco neemt. We hebben daar echter intentional een beetje rond gereden.
Van Twin Peaks, waar de hele stad en omgeving is te zien ga je naar beneden en kom je langs de outskirts van de Castro district. We zijn daar niet in een restaurant gegaan, maar dat handdoekje meenemen is een goed idee.
De eerst volgende keer dat ik naar een “van der Valk” in Holland ga neem ik het mee.
Daar zag ik schoothondjes netjes op stoelen aan tafel zitten.
Op uw vraag of er ook vrouwen rondlopen; heel weinig en ze waren allen gekleed, misschien waren dat toeristen.
“Op uw vraag of er ook vrouwen rondlopen; heel weinig en ze waren allen gekleed, misschien waren dat toeristen”.
Too bad!
Pak Pierre
Nou, eind van dit jaar, oudjaarsnacht, kun je je hart ophalen o.a. in Keulen. Even ophouden nog.
Was dit pseudonieme gekef van achter de pagger voor mij bedoeld?
Pak Pierre
Heel leuk verhaal.
En dan te bedenken dat ze vandaag naakt op het strand liggen en met ontbloot lijf protesteren.