Trouw:
Ruim 500 Indische oorlogsslachtoffers die in Indonesië wonen, krijgen hun uitkering voortaan niet meer in roepia’s maar in euro’s.
Bericht van rijksoverheid.nl:
Indonesische vervolgingsslachtoffers Tweede Wereldoorlog in euro’s betaald
Recente reacties
- Indo-nee-sier - van den Broek op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Pierre H. de la Croix op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Boeroeng op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Anoniem op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Anoniem op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Indo-nesier - van den Broek op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- van Beek op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Boeroeng op Jappenkampen Padang en Bangkinang
- mas van Beek op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Anoniem op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Bas op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Indo-nesier - van den Broek op Do half Indonesians feel Indonesian ?
- Boeroeng op De Indische tafel, jongens van de Japanse kampen
- Harro Elsborg op Indisch in Beeld
- Pierre H. de la Croix op …initiatief tot landelijk Moluks gedenkteken
Zoeken op deze weblog
Categorieën
Archief
- april 2026
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
- maart 2010
- februari 2010
- januari 2010
- december 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- augustus 2009
- juli 2009
- juni 2009
- mei 2009
- april 2009
- maart 2009
- februari 2009
- januari 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- augustus 2008
- juli 2008
- juni 2008
- mei 2008
- april 2008
- maart 2008
- februari 2008
- januari 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- augustus 2007
- juli 2007
- juni 2007
- mei 2007
- april 2007
- maart 2007
- februari 2007
- januari 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- augustus 2006
- juli 2006
- juni 2006
- mei 2006
- april 2006
- maart 2006
- februari 2006
- januari 2006
- december 2005
- november 2005
- oktober 2005
- september 2005
- augustus 2005
- juli 2005
- juni 2005
- mei 2005
- april 2005
- maart 2005
- februari 2005
- januari 2005
- Het archief van Indisch4ever
is best wel te filmen !!
...................
...................
.......... Bekijk ook
de archipelsite
met honderden topics.
Zoekt en gij zult vinden. ! Meest recente berichten : Het gebeurde ergens in de Indonesische archipel
-
Thomson
Nassauschool Soerabaja
Depok
Wie is deze familie
Wolff
Tankbataljon Bandoeng 1939
Is de bruid Günther?
Wilde en Waldeck
Brouwer en Hagen
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kerst 1930 a/b Baloeroan naar Indië
XXXXXXXXXXXXXX
Bertha Lammerts van Bueren-de WitXXXXXXXXXX zwieten 214
Bisch
!!!!!!!!!!!
Detachement Verbruiksmagazijn,
Hollandia
van Hall
Smith
Emy Augustina
Detajongens
von Stietz
de Bar
Soerabayaschool ca 1953
Wie zijn dit ?
Damwijk
Klein
IJsselmuiden
van Braam
Zuiderkruis
Foto
Koster
Versteegh
Baume
Falck
Boutmy
Otto
oma Eugenie Henriette Smith
Meliezer-Andes
christelijk lyceum bandoeng
christelijk lyceum bandoeng
Saini Feekes
Mendes da Costa
Anthonijsz
Bromostraat
Wie?
Tambaksari/Soerabaja-1946
Ornek
van Dijk
.Haacke-von Liebenstein
Theuvenet
Sollaart
Berger-de Vries
Foto's gemaakt door Henrij Beingsick
Augustine Samson-Abels
Samson
Huygens
Hartman
Otto en Winsser
Marianne Gilles Hetarie
Constance en Pauline
Versteegh
Lotje Blanken
Charlotte Hooper
John Rhemrev
Schultze
W.A. Goutier
Otto-Winsser
Bastiaans
Verhoeff
Beisenherz
Stobbe
Wendt-van Namen
Harbord
Pillis-Reijneke
Nitalessy-Papilaja
Reijneke
Oertel-Damwijk
Bruidspaar te Semarang
Daniel
Krijgsman
van Dun
Ubbens en van der Spek
Kuhr
Oertel
Nijenhuis-Eschweiler
Wie ben je
Philippi-Hanssens
Tarenskeen-Anthonijsz
Hoorn-Dubbelman
Mendes da Costa
Palembang
Deze slideshow vereist JavaScript.







































Heb voor een paar mensen weten te bewerkstelligen dat ze kregen waar ze recht op hadden. Beleid PUR is eerst afwijzen, ben dus steeds in bezwaar gegaan en heb ook tegen een doktertje daar gezegd: volgens mij heb je je diploma gratis gekregen bij een pakje boter! En heb toen de hoorn neergelegd. Mijn broer voor wie ik op dat moment vocht was al dood anyway
Dat ze moeilijk doen is niet zo bijzonder, daar worden ze voor betaald. Die uitkering komt uit ons belastinggeld en daar moeten die ambtenaren voorzichtig mee omgaan. Dat ‘doktertje’, met een ‘gratis diploma’, en het ‘pakje boter’ tekent wel de huidige mentaliteit. Sorry voor mijn opmerking, als indo ben ik netter opgevoed. En toch ook alles bereikt wat ik wilde. Zelfs bij ‘oeroesen’ bleef ik netjes.
>>>Dat ze moeilijk doen is niet zo bijzonder, daar worden ze voor betaald. <<<<
Ik denk dat Toby de Brouwer meer bedoelde dat er vaak met twee maten wordt gemeten. Vaak is de aanvragende persoon niet afhankelijk van de regels van de WUV maar van de persoon die daar werkt en misschien zijn eigen interpretatie aangeeft.
Tussen ja en nee is maar een hele dunne streep.
Meneer Jan A. Somers good for you dat u netjes bleef bij het oeroesen en dat u alles heeft bereikt wat u wilde. Ik neem mijn pet daarvoor af. Ik denk dat ik net als u netjes ben opgevoed door mijn ouders, Helaas heeft dat waarschijnlijk niet altijd geholpen. Ik werd dus kwaad op die dokter, wat heeft dat met mijn opvoeding te maken?
Ik begrijp dat de mensen voorzichtig moeten omgaan met de belastinggelden meneer Somers, dat wil nog niet zeggen dat ze naar willekeur kunnen handelen. Bovendien gaat het er ook om hoe zij hun handelen verpakken. Klaarblijkelijk heeft u er geen idee van hoe mensen behandeld zijn door Pur, omdat u alles bereikt heeft wat u wilde heeft u misschien geen contacten gehad met de mensen die
afgewezen zijn bij PUR ondanks de ellende die ze hebben meegemaakt. Maar dank u wel voor uw reactie, vriendelijke groet
Ik heb zelf niets te maken gehad met de PUR, vond ik niet nodig ondanks Kenpeitai en Werfstraatgevangenis. Ik heb wel onredelijke vragen gekregen om vals te getuigen. Daarmee is mijn vertrouwen in de eerlijkheid van enkele mensen beschadigd. Daar moet mijn belasgtinggeld niet naar toe.
Ik heb ook ergens gelezen dat je recht op uitkering hebt. Dat is niet zo. Je moet aantonen dat je recht hebt.
<<<<<<<en heb ook tegen een doktertje daar gezegd: volgens mij heb je je diploma gratis gekregen bij een pakje boter! En heb toen de hoorn neergelegd. Mijn broer voor wie ik op dat moment vocht was al dood anyway
Beantwoorden Reacties
En ik denk dat je nog gelijk heb ook.
H. Vieleers en R. Geenen, hebben zij het wel aangevraagd dan? Je moest het wel zelf doen, mensen kregen het niet automatisch. Als ze nog leven, alsnog aanvragen toch?
Je moet toch weten dat je niks vanzelf krijgt! Voor niks komt de zon op.
Nou … vandaag schijnt ook dat maar ten dele te lukken ….
Pak Pierre
Het gekke is dat ze wel onze vaders wisten te vinden toen er gevochten moest worden, Dat ze na de oorlog als wrakken thuis kwamen intereseerde hun niet.Dat schijnt wel allemaal heel gewoon te zijn.Over trauma gesproken, voor hun scheen de zon voor de rest van hun leven altijd achter de wolken.Ze moesten het zelf maar uitzoeken.
Je moet toch weten dat je niks vanzelf krijgt! Voor niks komt de zon op.
Nou … vandaag schijnt ook dat maar ten dele te lukken ….
Pak Pierre
Ja, want de zon is soms ver te zoeken.
Alleen wanneer er wat door de overheid valt te halen, zijn ze als de kippen er bij en wordt in jullie landje niemand vergeten.
The one way traffic.
Ach meneer Geenen, er zijn gelukkig nog paradijsjes op aarde waar het goed toeven is, ook al schijnt de zon soms niet ….
We hebben hier al lang Obamacare.
Pak Pierre
We hebben hier al lang Obamacare.
Pak Pierre
Ja dat hadden we al toen ik daar nog woonde.
U moet zich echter voorstellen, dat in dit land “Free Enterprise” als belangrijkste regel geldt. Vooral nu de mensen, werkenden, die normaal eerst ongeveer $100 per maand betaalden nu opeens vanwege hun inkomen $300 of meer zelf moeten dokken.
Vroeger shop je voor je zelf en het is tussen de persoon en de verzekering My. Nu wil Obama een systeem invoeren, waarbij de rijken voor de armen gaan betalen.
Ik garandeer u dat bij de volgende verkiezingen die wet weer is verdwenen.
Pak Pierre, jullie hebben niet iets zoals Obamacare in Nederland.
Obamacare is niet het zelfde als Ziekenfonds.
De jongere mensen die voor Obama hebben gekozen willen geen Obamacare voor zichzelf omdat het te veel kost en betalen liever de boete elk jaar.
Hierdoor worden de premiums van de ouderen verhoogd, voor sommigen drie keer zoveel als wat ze nu betalen en ze krijgen andere dokters en wat ze uit eigen zak moeten betalen wordt verhoogd met duizenden dollars.
Het hele systeem is een fiasco en er zijn weinig mensen die zich kunnen aangeven op Obamacare vanwege een beroerde website die ons 630 miljoen gaat kosten
De eerste dag kregen ze alleen 6 personen die zich hebben kunnen inschrijven.
Dit alles terwijl de verzekeringen ophouden met mensen te verzekeren begin volgend jaar. Op 1 januarie 2014 zullen er meer mensen zonder verzekering zijn dan nu.
Obama heeft Obamacare verkocht aan het publiek met leugens, zelfs de democraten worden nu wakker geschud.
>>>>>>>>>>Hierdoor worden de premiums van de ouderen verhoogd, voor sommigen drie keer zoveel als wat ze nu betalen en ze krijgen andere dokters en wat ze uit eigen zak moeten betalen wordt verhoogd met duizenden dollars.
Het hele systeem is een fiasco en er zijn weinig mensen die zich kunnen aangeven op Obamacare vanwege een beroerde website die ons 630 miljoen gaat kosten<<<<<<<<
Toch is het niet helemaal waar.
Ik vraag mij af waarom vele mensen het zelf proberen uit te zoeken, terwijl er zoveel verzekering agenten het veel makkelijker voor een ieder kan uitzoeken. het kost jezelf niets extra deze agent in te schakelen. Een business vriend in verzekeringen heeft mij helpen uitzoeken en ik spaar bijna $500 per jaar door over te stappen naar een ander medicaire systeem, terwijl er niets verandert aan mijn program.
Heer Geenen, u heeft het over Medicare (AOW), dat is niet hetzelfde als Obamacare.
Met Obamacare moet je naar het gouvernement website gaan dat niet werkt, de mensen die nu proberen om op Obamacare te komen zijn degenen die niet verzekered zijn door hun werkgever en een eigen verzekering hebben, hun verzekeringen verlopen per 1 januarie en bij die tijd zal de website van Obamacare nog niet werken. Vandaar dat er meer mensen zonder verzekering zullen zijn, in California hebben 2 miljoen mensen een notice gekregen dat hun verzekering volgend jaar niet vernieuwd zal worden en ze kunnen ook geen duurdere Obamacare krijgen vanwege een gouvernements website dat niet werkt.
Ook degenen die geen verzekering hebben kunnen krijgen vanwege een ziekte die ze al hadden en arme mensen die het niet kunnen betalen proberen Obamacare te krijgen.
Als de jonge gezonde mensen geen Obamacare voor zichzelf willen dan wordt Obamacare zo duur dat het uiteindelijk zal moeten worden verandered of afgeschaft.
Kunt u zich nog herinneren dat Nancy Pelosi, de democratische Speaker of the House, in 2010 het Congress heeft gezegd dat als ze wilden uitvinden wat Obamacare inhoud dat ze het eerst zou moeten goedkeuren.
Zonder de 20000 pages te lezen dus. En dat hebben ze ook gedaan.
>>>>>>>>Kunt u zich nog herinneren dat Nancy Pelosi, de democratische Speaker of the House, in 2010 het Congress heeft gezegd dat als ze wilden uitvinden wat Obamacare inhoud dat ze het eerst zou moeten goedkeuren.
Zonder de 20000 pages te lezen dus. En dat hebben ze ook gedaan.<<<<<<<<<<<<<<<
Eerlijk gezegd weet ik niet wie Nancy Pelosi is, want ik blijf weg van politiek. Echter via de krant ben ik er wel achter dat er enorm veel fouten zijn gemaakt. Er is meer geruzied dan tot een goed program te komen. De noodzaak dat er een program komt is daar, want vandaag gaan al die unensured naar de emergency en moeten worden geholpen. En de belasting betaler betaald toch.
Daarbij zijn de medicijn verzekeraars allemaal bedrijven met investeerders en dus behept om winst te maken. En wat voor winsten.
Het is en blijft een puinhoop.
Waarde Amerindo Broeders Geenen en Olive,
Tja … dat komt ervan als ik mijn bruine neus steek in Amerikaanse zaken. Dan komt de zesschieter uit de holster.
Laat mij voorop stellen dat ik niet pretendeer het detail te kennen van de vigerende sociale zekerheid en de onderliggende systemen in de VS. Ik ken dus ook niet het detail van Obamacare, haar kosten en de implementatieproblemen die nu aan het licht komen.
Het ging mij om de vergelijking – macro – tussen de manieren waarop men tegen sociale zekerheid – en dus tegen solidariteit, c.q. de zorg voor de “zwakkeren” – in een samenleving aankijkt.
En dat naar aanleiding van niet een eerste opmerking van de heer Geenen dat – zo interpreteer ik het tenminste – wij in Nederland allemaal softies zijn die de luilakken en lapswansen over de bol aaien en een luilekkerland bieden, terwijl in de VS, het land van free enterprise en de kansen die er voor een iegelijk voor het grijpen liggen, de sterkeren niet per se voor de zwakkeren hoeven op te komen.
Tja … als rechtgeaard Darwinist zou ik dan meer met de VS moeten sympathiseren dan met Nederland. Want ik geloof in “survival of the fittest”, het behoud van de soort door natuurlijke selectie. In de natuur zien wij het alom: Wie niet meekomt (= wie niet sterk genoeg is) of zich niet aanpast (wie niet slim genoeg is om zich aan verandering aan te passen) wordt opgegeten of sterft de hongerdood. De sterken en slimmeriken in de groep moeten nl. overleven en zorgen dat de groep als geheel overleeft en krachtig blijft. In de natuur is solidariteit ver te zoeken, want “luxe”, tenzij de groep er als geheel belang bij heeft, dus niet alleen bepaalde individuen.
In onze “beschaafde” mensenwereld vinden wij dat het anders moet dan in de natuur. Ik geef toe dat de solidariteit in Nederland te veel is doorgeslagen, te beginnen in de zeventiger jaren v.d.v.e., toen wij dachten dat de luxe niet opkon en iedereen die zich ziek, zwak en misselijk voelde of gewoon lui was, ook niet hoefde te werken. Van deze visie, zeer aangehangen door wat zich toen modieus “links” noemde, zijn wij nu gelukkig teruggekomen. Want velen verloren de prikkel om te werken voor de kost en Nederland was aan het “verkneuzen”. Toegegeven, zo lang er enerzijds in ons land nog duizenden werklozen een uitkering krijgen en anderzijds wij arbeidskrachten uit het buitenland moeten halen om onvervulbare vacatures op te vullen is er iets mis.
Maar ik denk, en met mij velen in Nederland die de samenleving in de VS goed kennen, dat de VS als geheel té veel gericht is op het bevoordelen van de sterken en te weinig op de noden van de zwakkeren. Zo denken wij in NL b.v. dat een basisziektekostenverzekering voor iedereen, ook voor de man of vrouw die in de goot ligt, in een beschaafd land een “must” moet zijn en dus ook mede moet worden gefinancierd door hen die niet in de goot liggen. Meer solidariteit dus. Wat Obamacare in detail inhoudt en wat de kinderziektes ervan zijn weten ik en de meesten in Nederland niet, maar we vinden wel dat de achterliggende intentie uitstekend is en past bij een natie die de vrije wereld wil aanvoeren, ook terzake van ethiek en mensenrechten en nog wat van die uitingen van westerse “beschaving” en “verlichting”.
Tja … hoe nu terug naar het topic? Ach … zo’n politiek uitstapje naar het land van onze zusters en broeders de Amerindo’s mag toch ook wel, hoop ik.
Pak Pierre
P.S. Overigens Pak Olive, “AOW” (van Algemene Ouderdomswet) is een staatsouderdomspensioen, gekoppeld aan inwonerschap. “WAO” is een arbeidsongeschiktheidverzekering (disability Insurance), uitsluitend voor werknemers. Ik geloof dat je die 2 door elkaar hebt gehaald.
PP
Heer de la Croix,
Uw gedachten goed dat een ieder het recht heeft op een gezond leven en dus ook het recht heeft op medische verzekering ben ik helemaal eens. Een ieder die belasting betaald heeft daar ook recht op.
Er zijn echter ook grote problemen, want meer dan de helft is zwaar in overgewicht. En moeten wij die “patiënten” ook betalen?
Daar is nog een ander verschil wat betreft AOW.
In Nederland hoef je alleen te wonen en ingeschreven te staan om je rechten te laten gelden.
Hier moet een ieder minstens 10 jaar gewerkt te hebben om recht te hebben op het minimum bedrag.
Waar ik mij hier wel kwaad om kan maken is het volgende.
Nu we tegen het einde van het jaar lopen en de feestdagen (Thanksgiving en Kerst), wordt je via de post en telefoon plat gebombardeerd met verzoeken om een donatie zodat de arme sloebers een feest kunnen vieren. Ik vraag die mensen dan wat ze voor deze armen over de rest van het jaar doen. Vaak hangen ze dan op.
Pak Pierre, bedankt voor de uitleg.
Zoals u zegt is Medicare niet AOW, maar het is ook niet disability insurance (WAO), die door de werkgever is betaald.
Medicare is voor mensen die ongeveer over de 65 jaar oud zijn en die zowel door de werkgever als de werker was betaald. Ik weet niet hoe ze dat in Nederland noemen.
Hier in California hebben we Medical voor de ouderen die niet Medicare hebben, het is dus niet een survival of the fittest in een Darwinistic begrip want Darwinism kent geen barmhartigheid.
Zelfs de armen en illegalen kunnen niet geweigerd worden in hospitalen.
Obamacare is een “train wreck” omdat de jonge gezonde mensen liever een boete betalen dan een duure Obamacare en als ze dan ziek worden dan pas gaan ze zich verzekeren.
Het hele princiepe van een verzekering om elkaar te helpen komt hierdoor in de war.
Pak Arthur,
De manier waarop een samenleving tegen sociale zekerheid en dus solidariteit aankijkt is een afspiegeling van de cultuur van die samenleving. De ene cultuur is socialer en verzorgender ingesteld dan de ander. Oorzaken zijn meestal ook bekend. Die liggen diep in de historie van de betreffende samenleving verankerd. Een groot Nederlands cultuurgoeroe heeft de meer op samenwerking en verzorging ingestelde cultuur “feminine” genoemd en de andere “masculine”. Op zich zijn dat ook weer “culturally biased” begrippen, maar iedereen die enigszins verstand heeft van mannen en vrouwen begrijpt onmiddellijk wat wordt bedoeld.
Iedere vergelijking van sociale zekerheidsstelsels van staten gaat dan ook bij voorbaat mank. Nochtans mag toch worden verwacht dat binnen de westerse, op de christelijke leer geschoeide staten een stelsel voor sociale zekerheid wordt toegepast dat ook de kansarmen recht geeft op basisvoorzieningen, zoals het recht op adequate medische verzorging.
Vergelijken we – in ruwe schatting – West Europa met de VS, dan zouden we toch moeten concluderen dat de samenleving in de VS als geheel té Darwinistisch, in jouw uitleg té onbarmhartig met haar zwakkeren omspringt.
Als de staat Californië in haar ziektekosten voorzieningen een uitzondering is, dan is dat mooi meegenomen.
Obama heeft – voor zover ik hier op mijn zolderkamer aan de andere kant van de oceaan kan nagaan – een poging gedaan om met de naar hem genoemde “care” meer barmhartigheid in zijn samenleving te pompen. Dat het kennelijk in de uitvoering een puinhoop is geworden, hoeft nog niet te betekenen dat het hele idee fout was. Het moet een gigantische operatie zijn. Ik hoop dat Obama tijd en gelegenheid is gegund om de beginnersfouten te herstellen.
Pak Pierre
>>>Obama heeft – voor zover ik hier op mijn zolderkamer aan de andere kant van de oceaan kan nagaan – een poging gedaan om met de naar hem genoemde “care” meer barmhartigheid in zijn samenleving te pompen. Dat het kennelijk in de uitvoering een puinhoop is geworden, hoeft nog niet te betekenen dat het hele idee fout was. Het moet een gigantische operatie zijn. Ik hoop dat Obama tijd en gelegenheid is gegund om de beginnersfouten te herstellen.
Pak Pierre
Goed geschreven meneer de la Croix.
Als Obama fouten heeft gemaakt met Obamacare dan kan het inderdaad hersteld worden.
Het waren echter geen fouten maar leugens. Net zoals het Bengazie schandaal en het IRS schandaal en het Solaris schandaal en het ATF wapen schandaal en zijn vergeefse uitgaven voor gouvernements baantjes en zijn cash for klunkers schandaal en zijn green energy schandaal enz. enz. Met al die schandalen aan de gang blijft hij golfen en speeches maken.
Als Obama werkelijk barmhartig is dan zou zijn vrouw niet op een 10 miljoen dollar vacantie naar Spanje zijn gegaan.
Nou … ik heb begrepen dat Michèle namens de VS naar de Zwarte Pieten Conferentie was afgevaardigd.
Het reisje naar Spanje was dus een dienstreis en ja, daar komt nogal wat bij kijken. Denk alleen al aan die vele security mensen die mee moeten en ook in het hotel moeten worden ondergebracht, de benzine voor de gepantserde auto waarmee ze naar de conferentie is gereden en de dure Pietenpakken die zij als geschenk heeft meegenomen.
Pak Pierre
Ja Pak Pierre, misschien gaan ze volgend jaar naar Stockholm om de 2009 Peace Prize terug te geven of naar Brussel als Manneke Pis alle sijkers uitnodigt.
Dag meneer Olive, voor ’n beetje Amerikaan ligt The Hague om de hoek bij Brussels. Als het bezoek aan Anak Kentjing nu valt tussen 29 mei en 9 juni 2014 dan kunnen de Obama’s even tussendoor mooi de 56e Tong Tong Fair bezoeken. Als we dan uitleggen dat de TTF vroeger Pasar Malam Besar heette dan moet het ongetwijfeld voor Barack Hussein himself als een coming home aanvoelen.
We zullen ze natuurlijk met de nodige egards ontvangen. Misschien dat er heel even tijdens het verpozen een pijnlijke stilte valt, als de president vraagt : “Where is this nice Republican Mr Arthur Olive? Michelle and I like to shake hands with him”. Want dan zullen wij gepast reageren met de wedervraag: “PRISM doesn’t work either sir???;)
e.m.
Pak Marawasin, Obama zal zich meer thuis voelen met Anak Kentjing in Brussel dan in een tent op de Pasar Malam Besar.
Te veel kolonials naar zijn smaak.
Lees zijn boek, “Dreams of my Father”.
@Dhr. Arthur Olive, op 4 november 2013 om 21:56 zei: Als Obama fouten heeft gemaakt met Obamacare dan kan het inderdaad hersteld worden.Het waren echter geen fouten maar leugens./../@
— Een Nederlandse krant: [CITAAT] “Obama kon aan veel problemen weinig doen en heeft gewoon pech gehad.” [EINDE citaat]
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/06/een-jaar-na-herverkiezing-obama-hij-heeft-veel-pech-gehad/
e.m.
Nancy Pelosi was toch een belangrijke Amerikaanse bobo? (Sorry Bo) Je hoeft je niet met de politiek te bemoeien, de politiek bemoeit zich wel met u.
Pak Marawasin, Obama liegt nu zelfs over zijn leugens alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Dit is een kenmerk van een pathalogical leugenaar. De doorsnee Amerikaan begint het nu eindelijk in te zien en zelfs de linkse media heeft kritiek op Obama.
De eerste 4 jaren gaf hij altijd de vorige president Busch de schuld, maar dat kan hij nu niet meer doen omdat hij nu na de verkiezingen zelf de vorige president is.
Pech heeft niets te maken met wat er hier gebeurt
>>>>>Obama liegt nu zelfs over zijn leugens alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Dit is een kenmerk van een pathalogical leugenaar. De doorsnee Amerikaan begint het nu eindelijk in te zien en zelfs de linkse media heeft kritiek op Obama.<<<<<<<<<
Heeft U ooit een president, of hij nu een democraat of een republikein is, die geen leugenaar is? Een pot nat.
En wiens schuld is dat?
Het publiek en niemand anders. En het begint al met alleen een twee partijen systeem te kiezen. Gebrek aan concurrentie, dus uiterst links of rechts en geen midden..
Een republikein vindt de democratische president de leugenaar en omgekeerd de democraat vindt de republikeinse president de grote leugenaar. En intussen is het en blijft het een pot nat.
Voor mij maakt het gelukkig niets uit.
Heer Geenen, er is geen gebrek aan political parties in de VS.
We hebben 5 major parties, Dem, Rep, Libertarian, Green en Constitution en 28 Minor parties plus Reginal parties.
Er is geen gebrek aan concurentie, de meeste mensen kiezen de Dem. of de Rep. party en de rest vult de naam in van hun party.
Het Congress en Senate heeft voor Obamacare gestemd omdat Obama de Democraten heeft bedrogen met leugens anders zouden ze het niet hebben gekozen.
Net zoals Bush en/of de CIA ons heeft bedrogen met de Irak oorlog.
Het verschil hier is dat Obama zijn leugens ontkent met andere leugens.
>>>>>>>>>Heer Geenen, er is geen gebrek aan political parties in de VS.
We hebben 5 major parties, Dem, Rep, Libertarian, Green en Constitution en 28 Minor parties plus Reginal parties.
Er is geen gebrek aan concurentie, de meeste mensen kiezen de Dem. of de Rep. party en de rest vult de naam in van hun party.
Het Congress en Senate heeft voor Obamacare gestemd omdat Obama de Democraten heeft bedrogen met leugens anders zouden ze het niet hebben gekozen.
Net zoals Bush en/of de CIA ons heeft bedrogen met de Irak oorlog.
Het verschil hier is dat Obama zijn leugens ontkent met andere leugens.<<<<<<<<<<<
1. Iedere party moet minstens 15% van de stemmen krijgen om mee te kunnen deelnemen. En u weet net zo goed als ik wie die regel heeft gezet.
2. De meeste Amerikanen zijn zo a-politiek dat ze gewoon stemmen wat hun omgeving of familie stemt.
3. Leugenaars blijven leugenaars!
Zorg maar eerst dat de mensen in Washington de zelfde rechten en plichten krijgen als het publiek en neem al hun perks weg.
Zelfde pensioen, zelfde ziekte kosten regeling, zelfde vacantie regeling, zelfde ww-uitkering enz.
Wil je de wereld veranderen, begint bij je zelf, zou ik zeggen.
Heer Geenen, ik weet niet waar u uw informatie vandaan krijgt.
Om met de generale verkiezingen mee te doen moet een partij op ze’n minst 5% votes van de vorige election hebben gekregen.
Zoniet dan moeten ze een handtekening drive beginnen om op ze’n minst 1% van het totaal aantal van de vorige votes te krijgen.
Ik weet niet precies over wie u het heeft als u zegt dat als je de wereld wilt veranderen dat je dan bij jezelf moet beginnen.
Als u Washington bedoelt dan is dat precies waar ik het over heb.
Geen enkele Republiekein heeft voor Obamare gekozen, dat hebben de Democraten daar gedaan en nu blijkt dat de President, Congress en de Senate niet Obamacare voor zichzelf willen, zelfs de Unions die voor Obamacre waren proberen er onder uit te komen.
Als u mij bedoeld om bij me zelf te beginnen, dat doe ik ook.
Ik probeer zoveel mogelijk mensen hier in de VS er van te overtuigen om niet zomaar lukraak te voten zonder balanced informatie.
U zegt leugenaars zijn leugenaars.
Ik ben het daar niet mee eens, wij hebben allen wel eens gelogen en als we dat ontkennen dan is dat onze eerste leugen, maar een pathological leugenaar is iemand die liever liegt dan de waarheid verteld en zelfs ze’n eigen leugens geloofd en dan weer liegt over zijn leugens, dat doet Obama. Het is een ziekte.
Toen ik hier pas was in de jaren 80 waren er artikelen in the LA Times over de kies drempel en die was toen 15% en als dat zo is dan is het voor elke kleine partij onoverkomelijk. Zelf die miljonair uit Texas heeft geprobeerd, maar kwam door de kiesdrempel heel wat tekort. Misschien is die drempel tegenwoordig veranderd, maar ik betwijfel dat.
Natuurlijk heb ik het over Washington, want zij maken hun eigen wetten voor hun zelf.
Wat leugenaars betreft, de republikeinen gaan er van uit dat ze heel gelovige christenen zijn, veel meer dan de democraten.
Daarnaast zijn het bijna allemaal leugenaars, geloof of niet.
En op dat niveau liegen doen ze en het is een vorm van er zelf in geloven. En iedereen maar stemmen op leugenaars.
Dit feit geeft aan hoe dom de meesten zijn om je vertrouwen aan een leugenaar te geven.
En voor alle duidelijkheid, ik geef niets om politiek en ben niet gelovig.
Ik ben dus een buitenstaander, die gewoon leest en hoort, meer niet.
.
>>>>>>H. Vieleers en R. Geenen, hebben zij het wel aangevraagd dan? Je moest het wel zelf doen, mensen kregen het niet automatisch. Als ze nog leven, alsnog aanvragen toch?<<<<<<<<<<<<<
Goede dag Toby de Brouwer.
Dat is juist het probleem. Mijn nichtje van 75 woont al vanaf 1961 in Amerika. 14 Jaar later liet haar man haar in de steek. Nu woont ze heel afgelegen met een paar katten en is daardoor nooit op de hoogte geweest van haar rechten.
Een jaar geleden ben ik er pas achter gekomen en nu probeer ik alsnog wat voor haar te bereiken. Helaas heeft ze, door de gemiste kans, ook geen recht op een aantal jaren terugwerkende kracht.
Ze krijgt binnenkort een interview van een psychiater, die echter ongeveer 2 1/2 uur rijden van haar is. Dichterbij is er geen te vinden en dat zegt al genoeg.
Ja meneer Geenen het is een doffe ellende en dan krijgt ze misschien nog een psychiater die niets over haar geschiedenis weet. Mijn zuster woont in USA en ik weet toevallig dat de mensen van WUV/WUBO bij haar aan huis kwamen. Ze had extra uren gevraagd voor huishoudelijke hulp, maar haar huis was brandschoon. Ze is ook 75 jaar en die vrouw van WUV wist niet dat mijn zus een akelige dwangneurose heeft door haar verleden en ze vond het niet nodig die extra uren, want het huis was schoon. Ach ja wat weten zij ervan. Er is zoveel onrecht ook bij de PUR. Ik hoop zo dat uw nichtje alsnog wat zal krijgen al is het niet met terugwerkende kracht. Warme groet van Toby
Ach ja wat weten zij ervan. Er is zoveel onrecht ook bij de PUR. Ik hoop zo dat uw nichtje alsnog wat zal krijgen al is het niet met terugwerkende kracht. Warme groet van Toby
Daarom proberen mijn nicht van 85 en ik haar te helpen door haar voor te bereiden, wat haar te wachten staat.
Het grote probleem in Leiden is, dat er daar mensen werken, die nooit iets hebben meegemaakt. Ik heb over de telefoon iemand meegemaakt, die het lef had om mij uit te lachen.
>>>Mijn vader heeft nog nooit een uitkering gekregen!<<<<
Neem contact met de SVB.nl in Leiden.
Ga naar de website en vind uit of uw vader een WUV gegadigde is of een WUBO.
Mijn vader heeft nog nooit een uitkering gekregen!